Bu dersin amacı, kitle iletişim araçları ile kültür endüstrisi olgularını, popüler kültür kavramının değişen anlamları ile kitle iletişim teknolojilerindeki değişimleri tarihsel, kuramsal ve toplumsal bir izlek çerçevesinde ele almaktır. Bu derste, kültür tanımlamaları ve tartışmalarına yer verilerek, medya- kültür ilişkisi üzerinde durulacaktır. Kültür tarihi nosyonu metodolojik ve epistemolojik açılardan tanımlanır. Popüler kültür ve medya kavramları ekonomik, toplumsal bağlam dikkate alınarak ele alınmakta ve birey ile toplum üzerindeki etkileri tartışılmaktadır. Medya ve kültür alanındaki temel kuram ve kuramcılar, baskın paradigma ve eleştirel paradigma kategorileştirmeleriyle incelenecek, bu inceleme tarihsellik bağlamından kopmadan güncel olgu, olay ve örneklere başvurularak genişletilecektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş & Kültür Kavramı
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
2. Hafta
Popülerlik İnşaası
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
3. Hafta
Popüler Kültür Kavramı
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
4. Hafta
Popüler Kültür ve Eleştirisi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
5. Hafta
Kültür Endüstrisi
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
6. Hafta
Medyanın Popüler Kültür Oluşumuna Etkisi -
Case Studies: TV Dizileri ve Sosyal Medya Örnekleri
Sözlü Anlatım, Sunum, Case Studies, Tartışma - Dijital Eğitim
7. Hafta
Ara Sınav (Vize) Haftası
Ara Sınav Yerine Geçecek Olan Ödevlerin Değerlendirilmesi
8. Hafta
Popüler Kültür ve Medya İçerikleri -
TV Dizisi Analiz - Succession TV Series (2018 - )
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma - Dijital Eğitim
9. Hafta
Türkiye'de Popüler Kültür
Sözlü Anlatım, Sunum, Örnek Olaylar, Tartışma - Dijital Eğitim
10. Hafta
Siyasal İletişim ve Popüler Kültür -
Film Gösterimi: Wag The Dog
Sözlü Anlatım, Sunum, Case Studies, Tartışma - Dijital Eğitim
11. Hafta
Globelleşme ve Medya -
American Dream - Hollywood Effect
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
12. Hafta
Dijitalleşme, Teknoloji ve Medya -
Belgesel Film Gösterimi: The Social Dilemma (2020)
Sözlü Anlatım, Sunum, Tartışma - Dijital Eğitim
13. Hafta
Popüler Kültür Bağlamında Nostalji, Güzellik ve Trend Akımlar
Sözlü Anlatım, Sunum, Vaka Analizi, Tartışma - Dijital Eğitim
14. Hafta
Film Gösterimi: The Truman Show (1998)
Yorumlama - Analiz, Tartışma - Dijital Eğitim
15. Hafta
Final Sınavı
Kısa Sınav ve Testler - Final Sınavı
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Popüler, kültür ve medya kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2
Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları sayar.
ÖÇ-3
Kültür endüstrisi ve kültür emperyalizmi kavramlarını anlatır.
ÖÇ-4
Medya ve popüler kültür kuramlarını tartışır.
ÖÇ-5
Medya pratiklerinin yapısal ve kültürel bağlamlarını analiz eder.
ÖÇ-6
Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ-7
Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak