Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİTİRME PROJESİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT4903 4 BİTİRME PROJESİ 2/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin dört yıl boyunca edindikleri eğitimi bir bütün içerisinde kullanmayı ve öğrendikleri teknik ve kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürerek özgün bir çalışmanın ortaya konması söz konusudur.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay, Öğr.Gör.Büşra Kaya, g.kuzu, b.kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 15:00-18:00 - CATS
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma Projesi

 - Veri toplama(anket çalışması)

-  Sınıftaki tartışma

* Öğrencilerin danışmanlarıyla birebir çalışma zorunluluğu söz konusudur. Yapılan sözlü sunum sırasında öğrencinin gerçekleştirmiş olduğu çalışmanın niteliğinin yanı sıra öğrencinin sergilemiş olduğu iletişim biçimi de( sunum tekniği, sözlü ifade, beden dili vb.) bir bütün olarak değerlendirilir.
Temel Kaynaklar
- Gazete, dergi vb. yayınların güncel takibi
 
- Ele alacağı konuya ilişkin kuramsal kitaplar.

 
Diğer Kaynaklar  -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kampanya uygulamalarının yapılacağı sektörlerin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Projelerde uygulanacak kurumların/markaların belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Kurum ve markaların bireysel dağılımının gerçekleştirilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Kurum ve markaların ilgili departmanları ile iletişime geçilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Durum analizi raporu başlıklarının belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Şirket, ürün/hizmet, rakip, pazar ve hedef kitle analizleri. Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav. Ara sınav.
8. Hafta Konumlandırma stratejisi, medya araştırmalarının değerlendirilmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta SWOT analizi ve iletişim probleminin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Kampanya faaliyetlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Uygulama ve medya planlarının oluşturulması. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Stratejik medya planının oluşturulması. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta İletişim problem ya da problemlerinin belirlenmesi. Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta Değerlendirme. Değerlendirme.
16. Hafta Değerlendirme. Değerlendirme.
17. Hafta Değerlendirme. Değerlendirme.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-11. Kurumun var olan imajının belirlenmesi amacıyla çeşitli anket çalışmalarını gerçekleştirebilecek ve raporlayabilecek.
ÖÇ-22. Bir kurumda meydana gelmiş olan iletişim sorununu saptayabilecek.
ÖÇ-33. Projenin tamamında elde ettiği kuramsal bilgileri kendi cümleleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-44. Halka ilişkiler kampanyasının etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-55. Yaptığı proje ile özgün bir çalışma ortaya koyacak olan öğrenci bir anlamda ajans mantığı ile hareket ederek öğrenmiş olduğu mesleki bilgileri pratik edebilecek.
ÖÇ-66. Durum analizi içeriğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-77. Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7