Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sponsorluğun tanımı ve tarihsel gelişimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sponsorluğun amaçları ve çeşitleri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Kültür sanat sponsorluğu ve örnekler
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Spor sponsorluğu ve örnekler
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sosyal sponsorluk ve örnekler
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Çevre sponsorluğu ve örnekler
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Sponsorluğun kategorilerinin sınıflandırılması
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sponsorluk planlaması
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Sponsorluk dosyası örnekleri incelemesi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Sponsorluk ve medya ilişkileri
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
-Sponsorluk kuruluşlar için ne ifade eder öğrenilir
ÖÇ-2
-sponsorluk bilgi ve becerilerine sahip olunur
ÖÇ-3
Pazarlama iletişimine yönelik sponsorluk hedefleri arasında, farkındalık yaratılması öğrenilir
ÖÇ-4
-Mevcut müşterilere yönelik farkındalık yaratılması, potansiyel müşterilere yönelik farkındalık yaratılması, pazar payı liderliğinin güçlendirilmesi, yeni ürün farkındalığı yaratılması uygulamaları öğrenilir
ÖÇ-5
Markanın algılanışının değiştirilmesi, markanın belli bir pazar segmentiyle bir tutulması öğretilir
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak