Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu ders, mesenlik ve bağışçılıktan evrilerek günümüzde kurumlar için kazançlı birer iletişim faaliyetine dönüşen sponsorluk kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, diğer alanlar ile etkileşimi, alan ve kategorilerinin yanı sıra, sponsorluk yönetimi, sözleşmesi ve süreçleri hakkında gerekli uygulama ve değerlendirme konularını içerir.


Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sponsorluğun tanımı ve tarihsel gelişimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Sponsorluğun ilişkili olduğu alanlar Sözlü Anlatım
3. Hafta Sponsorluğun amaçları ve çeşitleri Sözlü Anlatım
4. Hafta Kültür sanat sponsorluğu ve örnekler Sözlü Anlatım
5. Hafta Spor sponsorluğu ve örnekler Sözlü Anlatım
6. Hafta Sosyal sponsorluk ve örnekler Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Çevre sponsorluğu ve örnekler Sözlü Anlatım
9. Hafta Sponsorluğun kategorilerinin sınıflandırılması Sözlü Anlatım
10. Hafta Sponsorluk planlaması Sözlü Anlatım
11. Hafta Sponsorluk dosyası örnekleri incelemesi Sözlü Anlatım
12. Hafta Sponsorluk dosyası hazırlanması aşamaları Sözlü Anlatım
13. Hafta Sponsorluk ve medya ilişkileri Sözlü Anlatım
14. Hafta Final Haftası Final Haftası
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1-Sponsorluk kuruluşlar için ne ifade eder öğrenilir
ÖÇ-2-sponsorluk bilgi ve becerilerine sahip olunur
ÖÇ-3Pazarlama iletişimine yönelik sponsorluk hedefleri arasında, farkındalık yaratılması öğrenilir
ÖÇ-4-Mevcut müşterilere yönelik farkındalık yaratılması, potansiyel müşterilere yönelik farkındalık yaratılması, pazar payı liderliğinin güçlendirilmesi, yeni ürün farkındalığı yaratılması uygulamaları öğrenilir
ÖÇ-5Markanın algılanışının değiştirilmesi, markanın belli bir pazar segmentiyle bir tutulması öğretilir
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60