Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler ve tanıtım mesleği ile ilgili İngilizce olarak konuşma, şirket tanıtımı, elektronik ileti yazma, elektronik ileti ile bilgi paylaşımı, Interneti etkili kullanma, telefon konuşmaları, iş ile ilgili bilgi verme, satış ve sipariş vermeyi kapsayan ticari yazışmalar ve belgeler, iş ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken kurallar, işletmecilik ile ilgili terimlerinin kullanıldığı örnek yazışmaların analizi ve kullanımı, müşteriyle iş bağlantısı kurma, geliştirme ve problem çözmeye yönelik cümle kalıpları, aktiviteler ve şirket ile ilgili sunum yapma becerileri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel İngilizce Bilgisi
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gonca Dayı
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-12:50, 4A08
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 13:00-15:00, Ofis,5A04,İncirli Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif.
Temel Kaynaklar
Business English (Student's Book 1 & Book 2, Teacher's Book, CDs)
by John Taylor, Jeff Zeter - Express Publishing 2011
Diğer Kaynaklar
Essential Grammar in Use Elementary, Raymond Murphy
Fundamentals of English Grammar, Betty Schrampfer Azar
Çalışma kağıtları, oyunlar, videolar
Çevrimiçi kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Unit 13 – Types of Work
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
2. Hafta
Unit 14 – Getting to Work
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
3. Hafta
Unit 15 – Skills and Qualifications
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
4. Hafta
Book 2 Unit 1 – Product Details
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
5. Hafta
Unit 2 – Selling Products
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
6. Hafta
Unit 3 – Product Problems + (Quiz 1)
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
7. Hafta
Unit 4 – Telephoning
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
9. Hafta
Unit 5 – Emails
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
10. Hafta
Unit 6 – Letters
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
11. Hafta
Unit 7 – Faxes
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
12. Hafta
Unit 8 – Types of Meetings
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
13. Hafta
Unit 9 – Meeting Etiquette
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
14. Hafta
Unit 10 – Making a Presentation at a Meeting
15. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla İlişkiler, Tanıtım, reklam, matbaa ve televizyon gibi görsel tasarım alanlarında dili kullanabilme.
ÖÇ-2
İngilizce terminoloji ve ifadeleri kullanabilme.
ÖÇ-3
Meslekle ilgili İngilizceyi etkili bir şekilde kullanabilme.
ÖÇ-4
İnterneti ve bilgisayarı etkili kullanabilme.
ÖÇ-5
İngilizce proje oluşturabilme ve sunabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2
P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3
P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4
P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5
P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6
P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7
P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8
P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9
P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10
P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11
P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12
P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak