Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT2922 2 PAZARLAMA İLETİŞİMİ 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Pazarlama iletişimi dersinin amacı, halkla ilişkiler ve tanıtım programı öğrencilerine, pazarlama iletişimi kavramlarını anlayarak, etkili iletişim stratejileri geliştirebilmeleri için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.İrem Oran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 16:00-17:50, 2A01 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-11:50 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
(Anlatım, Örnekleme, Tartışma)
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar - Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat

- Pazarlamanın 22 Kuralı, Al Ries-Jack Trout, MediaCat

- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık

- İknanın Psikolojisi, Robert B. Cialdini, Mediacat Kitapları

- Kültür Kodu, Clotaire Rapaille, FGP YAYINCILIK

- Konumlandırma, Jack Trout, MediaCat Yayıncılık

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Temel Kavramlar Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta İletişim Kavramı ve İletişim Süreci Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları I (Halkla İlişkiler, Sponsorluk) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları II (Reklam) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları III (Kişisel Satış, Satış Tutundurma, Doğrudan Pazarlama, Sergi&Fuarlar,) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta Pazarlama İletişimi ve Unsurları IV (Dijital İletişim) Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta VİZE Yazılı Sınav
9. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta Pazarlama İletişiminde İkna Teknikleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta Pazarlama İletişimi Planlama Süreçleri Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta Halkla İlişkiler & Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta Örnek/Uygulama: Halkla İlişkilerde Pazarlama İletişimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersi Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta Final Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama iletişimi temel kavramlarını anlama.
ÖÇ-2Hedef kitle belirleme ve iletişim stratejileri oluşturma.
ÖÇ-3Tüketici davranışlarını analiz ederek, uygun hedef kitleleri belirleme becerisi kazanma.
ÖÇ-4Medya araçlarını etkili bir şekilde kullanarak tanıtım kampanyaları planlama ve yönetme becerisi kazanma.
ÖÇ-5Tanıtım kampanyalarını planlama ve yönetme becerisi kazanma.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5