Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-TİCARET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0518 E-TİCARET 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
  E- ticaret dersi, öğrencilere elektronik ticaret platformları hakkında detaylı bilgi vermek, söz konusu platformların işletme vizyon ve misyonuna uygun olarak nasıl verimli kullanılabileceğini göstermek dolayısıyla elektronik ticaret platformlarının işletme içi ve işletme dışı ilişkileri ne şekilde düzenleyebileceği hakkında öğrencilerin bilgi düzeyine katkıda bulunarak farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr.Üye.Burcu Beste ERDOĞRU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09:00- 11:00, 4A08, İncirli kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 Ders notları ve interaktif materyaller. sunum, anlatım, video vb. görsel-işitsel ve dijital araçlar

 

Temel Kaynaklar

Dijital Pazarlama Stratejisi – Simon Kingsnorth – Editör: Doç. Dr. Fahri Apaydın – Çevirmen: Laden İldeniz
 
Elektronik Ticaret- Gazanfer Erbaşlar - Şükrü Dokur
Diğer Kaynaklar
E-ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun - https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf
 
 Türkiye'de E-Ticaret Mevzuatı Çalışmaları - https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/mevzuat/turkiyede-e-ticaret-mevzuati-calismalari
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta E-ticaret nedir? Sektörel girişimlerin değerlendirilmesi Sözel anlatım ve örnek uygulama Sözel anlatım ve örnek uygulama
2. Hafta E-ticaret stratejileri Sözel anlatım ve örnek uygulama
3. Hafta E-ticarette engeller ve dikkate alınması gereken konular Sözel anlatım ve örnek uygulama
4. Hafta E-ticaret planlaması Sözel anlatım ve örnek uygulama
5. Hafta İçerik üretimi ve arama motoru optimizasyonu Sözel anlatım ve örnek uygulama
6. Hafta İnternet tutundurma araçları Sözel anlatım ve örnek uygulama
7. Hafta Sosyal medya yönetimi Sözel anlatım ve örnek uygulama
8. Hafta E-ticarette kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirme Sözel anlatım ve örnek uygulama
9. Hafta Müşterilerin sürekliliği ve sadakat Sözel anlatım ve örnek uygulama
10. Hafta Yerel ve uluslararası içerik stratejileri Sözel anlatım ve örnek uygulama
11. Hafta Bütünleşik e-ticaret yaklaşımı Sözel anlatım ve örnek uygulama
12. Hafta İşletme fonksiyonları için e-ticaret uygulamalarının değerlendirilmesi Sözel anlatım ve örnek uygulama
13. Hafta Analiz ve raporlama Sözel anlatım ve örnek uygulama
14. Hafta E-ticarette başarı ve başarısızlık örnekleri Örnek uygulama
15. Hafta Final Haftası sınav
16. Hafta Final Haftası sınav
17. Hafta Final Haftası sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 2 20
Final 1 80


ÖÇ-1E-ticaret öncesinde fikrin nasıl geliştirilmesi gerektiğini öğrenir.
ÖÇ-2E-ticaret için uygun iş kolları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-3Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4B2B, B2C, C2C, M2M kavramları ile beraber ve paylaşım ekonomisi araçlarını öğrenir.
ÖÇ-5E-ticarette tutundurma yöntemlerini ve kullanılan platformları öğrenir.
ÖÇ-6E-ticarette müşteri ilişkilerinin nasıl verimli hale getirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-7Arama motoru optimizasyonunu öğrenirler
ÖÇ-8Dijital pazarlama stratejisi oluşturabilirler
ÖÇ-9E-ticaret ile elde edilen verilerin analizi ile ilgili bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-10E-ticarete uygun içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-11E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7                  
ÖÇ 8                  
ÖÇ 9                  
ÖÇ 10                  
ÖÇ 11