Öğrencilerin, bilgi toplumuna geçiş ile oluşan dönüşümün işletmecilikteki yansımalarının işlendiği bu derste, öğrenciler işletmecilikteki son trendler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
-Academia.edu
-Remote Work Revolution Succeeding from Anywhere Tesdal Neeley Harward Business School
-Research Gate'de yayınlanan çeşitli makaleler
-Journal of Business in the Digital Age
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilgi Toplumunun Özellikleri ve İşletmecilik Anlayışı
Yeni İşletmecilik Teknikleri ve Kavramsal Çerçeve
Sözlü anlatım,
2. Hafta
2021 ve sonrasını şekillendirecek trendler
Yeni İşletmecilik Yetkinlikleri Yaklaşımı
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
3. Hafta
Pazarlama disiplinindeki değişiklikler
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
4. Hafta
Dijital Pazarlama
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
5. Hafta
Dijital Pazarlama Stratejileri
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
6. Hafta
Sosyal Medya ve İşletme Stratejisi
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
7. Hafta
Gerilla Pazarlamaya Güncel Bakış
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
8. Hafta
VİZE SINAVI
Yazılı
9. Hafta
Gerilla Pazarlama Stratejileri
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
10. Hafta
İşletmecilikte Yeni Bir Trend: Kurumsal Sosyal
Sorumluluk
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
11. Hafta
Personel Yönetiminden Stratejik İnsan Kaynakları
Yönetimine
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
12. Hafta
Yetenek Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
13. Hafta
İşletmelerde Yenilik Kavramı ve Yaklaşımı
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
14. Hafta
İşletmelerde Uzaktan Çalışma Devrimi
Sözlü anlatım, örnekleme, tartışma
15. Hafta
FİNAL SINAVI
Yazılı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İşletmecilik alanında yeni trendler hakkında bilgi vermek
ÖÇ-2
İşletmecilik alanındaki dijitalleşmeyle ilgili bilgi vermek.
ÖÇ-3
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
ÖÇ-4
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
ÖÇ-5
İşletmecilik ve yönetim ve alanının gerektirdiği güncel konularda yeterli altyapıya sahip olma.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak