Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yönetimi hakkında bilgi sahibi olmaları ve stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yeterlilikte olmalarıdır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 16:00, 4b04 (A Grubu); Perşembe, 09:00, 4b04 (B Grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK, Pazartesi, 3a05, İncirli
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, sunum, örnek olay analizleri, öğrenci ödevleri
Temel Kaynaklar
-Pazarlama Yönetimi, P.Kotler, Beta Basım, 2018
Diğer Kaynaklar
-Sektörel yayınlar, makaleler, ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Yönetimi Giriş
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta
Stratejik Pazarlama Planlaması
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta
Durum Analizleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta
Portföy Analizleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta
Büyüme Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta
Rekabet Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta
Ödevler
Ödevler Değerlendirme
8. Hafta
Ödevler
Ödevler Değerlendirme
9. Hafta
Hedefli Pazarlama Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta
Hedefli Pazarlama Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta
Pazarlama Yönetimi Tüketici Davranışları İlişkisi
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta
Pazarlama Yönetimi Marka Yönetimi İlişkisi
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama yönetiminden değişen perspektifler, modern pazarlama yönetimi kavramı ve kısa tarihi ve pazarlama çevresini tanıma
ÖÇ-2
Pazarlama stratejilerinin temel bileşenlerini anlamaya yönelik konular, ilgili teori ve modelleri tanıma
ÖÇ-3
Hedefli pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde uygulama
ÖÇ-4
Stratejik pazarlama planlaması yapabilme
ÖÇ-5
Pazarlama yönetimi ile tüketici davranışları ve marka yönetimi arasındaki ilişkiyi kurabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak