Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0010 PAZARLAMA YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yönetimi hakkında bilgi sahibi olmaları ve stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yeterlilikte olmalarıdır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 16:00, 4b04 (A Grubu); Perşembe, 09:00, 4b04 (B Grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK, Pazartesi, 3a05, İncirli
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, örnek olay analizleri, öğrenci ödevleri
Temel Kaynaklar -Pazarlama Yönetimi, P.Kotler, Beta Basım, 2018
Diğer Kaynaklar -Sektörel yayınlar, makaleler, ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Yönetimi Giriş Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Durum Analizleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Portföy Analizleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Büyüme Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Rekabet Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Ödevler Ödevler Değerlendirme
8. Hafta Ödevler Ödevler Değerlendirme
9. Hafta Hedefli Pazarlama Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Hedefli Pazarlama Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Pazarlama Yönetimi Tüketici Davranışları İlişkisi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Pazarlama Yönetimi Marka Yönetimi İlişkisi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama yönetiminden değişen perspektifler, modern pazarlama yönetimi kavramı ve kısa tarihi ve pazarlama çevresini tanıma
ÖÇ-2Pazarlama stratejilerinin temel bileşenlerini anlamaya yönelik konular, ilgili teori ve modelleri tanıma
ÖÇ-3Hedefli pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde uygulama
ÖÇ-4Stratejik pazarlama planlaması yapabilme
ÖÇ-5Pazarlama yönetimi ile tüketici davranışları ve marka yönetimi arasındaki ilişkiyi kurabilme
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5