Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMAYA GİRİŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0017 PAZARLAMAYA GİRİŞ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Pazarlama kavramlarının anlaşılması, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için ihtiyaç duyulan pazarlama yönetimi bilgilerinin temelinin kavranması
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör. Emine ANIK, Çarşamba, İncirli Yerleşkesi, 4A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar -Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk ,  Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017
Diğer Kaynaklar -Sektörel dergiler, diğer akademik yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Pazarlama Yönetimi Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Genel tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Genel tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
8. Hafta Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta Pazarlama Karması: Tutundurma, Pazarlama İletişimi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Ürün, Fiyat) Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma) Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Uluslararası Pazarlama Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar ve Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final haftası Sınav
16. Hafta Final haftası Sınav
17. Hafta Final haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Pazarlama temel kavramlarının anlaşılması
ÖÇ-2 Pazarlamanın işletme içerisindeki yerini ve uygulama alanlarını anlamak
ÖÇ-3Pazarlamada yeni trendler ve iş modelleri hakkında bilgi edinmek
ÖÇ-4 Stratejik pazarlama yönetiminin temeli olan pazarlama karması kavramının anlaşılması
ÖÇ-5Güncel haberlere pazarlama açısından bakmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5