Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İŞLETME OYUNU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0019 İŞLETME OYUNU 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri ÖĞR. GÖR. DR. N. GÖZDE BİRCAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Gör. N. Gözde BİRCAN, Çarşamba 15:00-15:50, 4A-04.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

Grup çalışması - Beş kişilik gruplar halinde oluşturulacak takımlarla birbirleriyle sınıfta rekabet edecek ve rapor yazacaklardır.
Temel Kaynaklar -CAPSIM Core Türkiye Kullanım Kılavuzu 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı Anlatım
2. Hafta Dersin içeriği hakkında detaylı bilgil verilmesi ve Capsim-Core yazılımının tanıtımı Anlatım
3. Hafta Takım gruplarının kurulması ve deneme sürümleri hakkında bilgi verilmesi Anlatım
4. Hafta Simülasyon denemesi Anlatım ve tartışma
5. Hafta İşletme Simülasyonu - 1. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
6. Hafta İşletme Simülasyonu - 2. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
7. Hafta İşletme Simülasyonu - 3. Tur ve oynanan turlarının sonuçlarının analizi ve ayrıntılı şekilde yorumlanması Uygulama ve sonuçların analizi ile tartışma.
8. Hafta İşletme Simülasyonu - 4. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
9. Hafta İşletme Simülasyonu - 5. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
10. Hafta Vize Haftası Vize
11. Hafta İşletme Simülasyonu - 6. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
12. Hafta İşletme Simülasyonu - 7. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
13. Hafta İşletme Simülasyonu - 8. Tur Uygulama ve sonuçların analizi
14. Hafta İşletme Simülasyonu - 9. Tur ve oynanan turlarının sonuçlarının analizi ve ayrıntılı şekilde yorumlanması Uygulama ve sonuçların analizi ile tartışma.
15. Hafta Final Haftası Final.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 2 60


ÖÇ-1Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz.
ÖÇ-2Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma
ÖÇ-4Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama
ÖÇ-5Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5