Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
ÖĞR. GÖR. DR. N. GÖZDE BİRCAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr.Gör. N. Gözde BİRCAN, Çarşamba 15:00-15:50, 4A-04.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Grup çalışması - Beş kişilik gruplar halinde oluşturulacak takımlarla birbirleriyle sınıfta rekabet edecek ve rapor yazacaklardır.
Temel Kaynaklar
-CAPSIM Core Türkiye Kullanım Kılavuzu
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı
Anlatım
2. Hafta
Dersin içeriği hakkında detaylı bilgil verilmesi ve Capsim-Core yazılımının tanıtımı
Anlatım
3. Hafta
Takım gruplarının kurulması ve deneme sürümleri hakkında bilgi verilmesi
Anlatım
4. Hafta
Simülasyon denemesi
Anlatım ve tartışma
5. Hafta
İşletme Simülasyonu - 1. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
6. Hafta
İşletme Simülasyonu - 2. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
7. Hafta
İşletme Simülasyonu - 3. Tur ve oynanan turlarının sonuçlarının analizi ve ayrıntılı şekilde yorumlanması
Uygulama ve sonuçların analizi ile tartışma.
8. Hafta
İşletme Simülasyonu - 4. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
9. Hafta
İşletme Simülasyonu - 5. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
10. Hafta
Vize Haftası
Vize
11. Hafta
İşletme Simülasyonu - 6. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
12. Hafta
İşletme Simülasyonu - 7. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
13. Hafta
İşletme Simülasyonu - 8. Tur
Uygulama ve sonuçların analizi
14. Hafta
İşletme Simülasyonu - 9. Tur ve oynanan turlarının sonuçlarının analizi ve ayrıntılı şekilde yorumlanması
Uygulama ve sonuçların analizi ile tartışma.
15. Hafta
Final Haftası
Final.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
2
60
ÖÇ-1
Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz.
ÖÇ-2
Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3
İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma
ÖÇ-4
Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama
ÖÇ-5
Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak