Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve dijital pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, dijital pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, dijital pazarlama araçlarının ve uygulamalarının kullanılması; stratejilerinin geliştirilerek uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar
-Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi.
-Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlamadan Farkları
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta
Veri tabanlı Pazarlama,Değer Yaratan Pazarlama,İlişki pazarlaması,Doğrudan Pazarlama
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta
Elektronik pazarlamanın stratejik güdüleyicileri,rekabet
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta
Dijital Pazarlamada Stratejik Planlama
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
8. Hafta
Dijital Ürün Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta
Dijital Fiyat Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta
Dijital Dağıtım Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta
Dijital Tutundurma Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta
Güncel örnek olay analizleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta
Güncel örnek olay analizleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması
ÖÇ-2
E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, dijital pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı
ÖÇ-3
Dijital pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4
Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5
Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6
Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak