Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0514 DİJİTAL PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve dijital pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, dijital pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, dijital pazarlama araçlarının ve uygulamalarının kullanılması; stratejilerinin geliştirilerek uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar -Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi.

 -Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Diğer Kaynaklar -Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist. 

-Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiwan. 2010. Pazarlama 3.0.

-Marangoz, Mehmet. 2018. İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnternetin Gelişimi, Dijital Dönüşüm. Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlamadan Farkları Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Veri tabanlı Pazarlama,Değer Yaratan Pazarlama,İlişki pazarlaması,Doğrudan Pazarlama Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Elektronik pazarlamanın stratejik güdüleyicileri,rekabet Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Tüketici Satın Alma Karar Süreci Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Dijital Pazarlamada Stratejik Planlama Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
8. Hafta Dijital Ürün Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta Dijital Fiyat Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Dijital Dağıtım Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Dijital Tutundurma Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Güncel örnek olay analizleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Güncel örnek olay analizleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması
ÖÇ-2E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, dijital pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı
ÖÇ-3Dijital pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6