Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0550 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA 2
Dersin Amacı
 Tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olunması, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-12:50, 2B01, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 3A05, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar -Erdoğan Koç, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar -Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4.Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1 Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2 Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta Ara sınav sınav
8. Hafta Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta Sosyal sınıf, Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Tüketici Davranışı Modelleri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-4 Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5 Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7 Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7