Tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olunması, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr. Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-12:50, 2B01, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 3A05, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar
-Erdoğan Koç, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
-Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4.Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta
Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta
Ara sınav
sınav
8. Hafta
Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta
Sosyal sınıf, Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta
Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta
Tüketici Davranışı Modelleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta
Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6
İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7
Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak