Uluslararası Pazar Kavramlarının, Pazarlama Karmasının Tanıtılması ve Uluslararası Pazarda Ödeme ve Teslim Şekillerinin Anlatılması, İşletmelerin Uluslararası Alanda Faaliyet Göstermelerine Yönelik Temel Bilgilerin Verilmesi
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Dr.Emine ANIK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi,16:00, 3A02, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, İncirli Kampüs, 3A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, örnak olay analizi
Temel Kaynaklar
Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing", Nobel, 7. ed., 2015.
Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama”, Tükmen Kitabevi, 2012.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Küresel Bütünleşme ve Küresel Pazarlamaya Giriş
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta
Uluslararası Pazarlama Çevresi
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta
Ara Sınav
sınav
8. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Marka Kararları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta
Uluslararası Pazarlama ve Dijital Dönüşüm
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Örnek Olaylarla Strateji ve Liderlik
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
Sınav
17. Hafta
Final Haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlamanın yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2
İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3
Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4
Marka bilincinin oluşturulması, ambalaj bilincinin yerleştirilmesi
ÖÇ-5
İhracat pazarlamasında değişkenlere göre fiyat kararlarının verilmesi yetisinin kazandırılması ve bir ihraç malının tüm maliyetlerini hesaplayabilme bilgisinin kazandırılması, dış pazarlarda kullanılabilecek dağıtım kanallarının arasında seçim yapabilme, dış pazar teşviklerden faydalanabilme altyapısının kazandırılması. İşletmelerde ihracat örgütlenmesinin alternatiflerini öğrenerek, öğrencileri mesleklerini icra etmeye başladıklarında pozisyonlarını öngörmelerini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak