Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0608 ULUSLARARASI PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Uluslararası Pazar Kavramlarının, Pazarlama Karmasının Tanıtılması ve Uluslararası Pazarda Ödeme ve Teslim Şekillerinin Anlatılması, İşletmelerin Uluslararası Alanda Faaliyet Göstermelerine Yönelik Temel Bilgilerin Verilmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr.Emine ANIK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,16:00, 3A02, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, İncirli Kampüs, 3A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Anlatım, sunum, örnak olay analizi 

 

Temel Kaynaklar Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing", Nobel, 7. ed., 2015.

 Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama”, Tükmen Kitabevi, 2012.
Diğer Kaynaklar

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Küresel Bütünleşme ve Küresel Pazarlamaya Giriş Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta Uluslararası Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta Ara Sınav sınav
8. Hafta Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Marka Kararları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Uluslararası Pazarlama ve Dijital Dönüşüm Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Uluslararası Pazarlamada Örnek Olaylarla Strateji ve Liderlik Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta Final Haftası Sınav
16. Hafta Final Haftası Sınav
17. Hafta Final Haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Uluslararası pazarlamanın yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2 İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4Marka bilincinin oluşturulması, ambalaj bilincinin yerleştirilmesi
ÖÇ-5İhracat pazarlamasında değişkenlere göre fiyat kararlarının verilmesi yetisinin kazandırılması ve bir ihraç malının tüm maliyetlerini hesaplayabilme bilgisinin kazandırılması, dış pazarlarda kullanılabilecek dağıtım kanallarının arasında seçim yapabilme, dış pazar teşviklerden faydalanabilme altyapısının kazandırılması. İşletmelerde ihracat örgütlenmesinin alternatiflerini öğrenerek, öğrencileri mesleklerini icra etmeye başladıklarında pozisyonlarını öngörmelerini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5