Öğrencilerin ekonomiyle ilgili temel bilgiler edinmesini sağlamak. Öğrencilere basında ekonomiyle ilgili yer alan haberleri ve konuları anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak. Ekonominin teorik bilgilerinin uygulamada ne şekilde kullanılacağını anlatmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üye.Burcu Beste ERDOĞRU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13:00- 15:50, İncirli Kampüs, 3A-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09:00- 11:00, İncirli Kampüs, 4A-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışmayla beraber ders Sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
Prof.Dr. Tümay ERTEK, Mikroekonomiye Giriş (Basından Örneklerle), 6.b., Ekim 2017
Dr. Mahfi EĞİLMEZ, Mikro Ekonomi Güncel Örneklerle, 5.b., Aralık 2017
Prof.Dr. İlker PARASIZ, Mikro Ekonomi, 9.b., Ocak 2011
Prof.Dr. Zeynel DİNLER, Mikro Ekonomi, 26.b., Eylül 2015
Ders notları
Diğer Kaynaklar
Güncel ekonomi köşe yazıları ve makaleleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş - Dersin içeriği, amacı ve derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgilendirme
Anlatım
2. Hafta
Ekonomiye giriş ve bazı temel kavramlar
Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Talep Fonksiyonu
Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Arz Fonksiyonu ve Piyasa Dengesi
Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Esneklikler
Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Tüketici Davranışı Teorisi
Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Tüketici Davranışı Teorisi
Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Üretim ve Maliyetler
Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Üretim ve Maliyetler
Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Piyasa Çeşitleri ve Tam Rekabet Piyasası
Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Eksik Rekabet Piyasaları
Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Eksik Rekabet Piyasaları
Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Faktör Piyasası
Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
45
Final
1
45
ÖÇ-1
İktisatın konusunu, kapsamını ve incelenme amacını açıklar.
Piyasada fiyatın oluşması için gerekli olan koşulları açıklar. Bu bağlamda arz ve talebi anlatır.
ÖÇ-4
Piyasada üreticilerin ve tüketicilerin ekonomik karar alma sürecinde etkili olan faktörleri anlatır.
ÖÇ-5
Tüketimde maksimum fayda ve üretimde maksimum kâr elde etmek için gerekli faktörleri açıklar.
ÖÇ-6
Tam rekabet ve aksak rekabet piyasalarının özelliklerini ve çeşitlerini anlatır.
ÖÇ-7
Emek, toprak, sermaye ve girişim gibi üretim faktörlerinin talep ve arzını ve bu faktör fiyatlarının oluşumunu inceler.
ÖÇ-8
İşlevsel gelir dağılımı ile kişisel gelir dağılımı arasındaki ilişkiyi ve kişisel gelir dağılımında eşitsizliğin nedenlerini anlatır. Gelir dağılımında eşitsizliği azaltıcı politikaları açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak