Temel pazarlama bilgisinin verilmesinin yanı sıra, Pazarlama anlayışının geçirdiği aşamalar ve pazarlamanın temel kavramlarının anlaşılması, pazarlama kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler incelendikten sonra, doğru pazarlama kararları alabilmek için stratejik pazarlama planlaması, tüketici ve kurumsal müşterilerin satınalma davranışları ve satınalma kararları, pazarı bölümlendirme ve hedef pazarın seçimi konuları üzerinde durulmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki
Gelişmeler
Dijital Eğitim
2. Hafta
Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi
Dijital Eğitim
3. Hafta
Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama Planlaması
ve Büyüme Stratejileri
Dijital Eğitim
4. Hafta
Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri –
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları,
Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik
Dijital Eğitim
11. Hafta
Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları,
Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik
Dijital Eğitim
12. Hafta
Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması
(Ürün, Fiyat)
Dijital Eğitim
13. Hafta
Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma)
Dijital Eğitim
14. Hafta
Uluslararası Pazarlama
Dijital Eğitim
15. Hafta
Pazarlamada Dijital Dönüşüm Trendleri
Dijital Eğitim
16. Hafta
Final haftası
Sınav
17. Hafta
Final haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Pazarlamanın konusunu kapsamını ve bazı özelliklerini, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini, pazarlama sistemini ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro dış çevre faktörlerini açıklar. Pazarlamanın yararları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasının tanımlarını mahiyetini ve karşılıklı ilişkilerin söyler. Birincil ve ikincil verilerin fayda ve sakıncaları ile anket, gözlem ve deney metotlarını açıklar.
ÖÇ-2
Tüketici pazarı ve çeşitlerini, demografik ve ekonomik özellikleri ile tüketici davranışların etkileyen sosyal, psikolojik kişisel faktörleri ve Tüketici satın alma karar sürecini söyler. Endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleriyle satın alma metotlarını ve endüstriyel alıcı davranışlarını açıklar. Pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları, sınırları ve başlıca Pazar bölümlendirme kriterleri ve şekillerini söyler. Hedef Pazar seçim stratejilerini ve konumlandırmayı ve Pazarlama karması unsurlarını açıklar.
ÖÇ-3
Ürünleri sınıflandırıp bazı pazarlama özelliklerini, ürün planlama, yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün hayat seyrini açıklar. Ürün fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ-4
Marka, ambalaj ve kalite stratejilerini, mamul farklılaştırmayı moda olayını ve pazarlamadaki yerini açıklar.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak