Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Temel pazarlama bilgisinin verilmesinin yanı sıra, Pazarlama anlayışının geçirdiği aşamalar ve pazarlamanın temel kavramlarının anlaşılması, pazarlama kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler incelendikten sonra, doğru pazarlama kararları alabilmek için stratejik pazarlama planlaması, tüketici ve kurumsal müşterilerin satınalma davranışları ve satınalma kararları, pazarı bölümlendirme ve hedef pazarın seçimi konuları üzerinde durulmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Dijital Eğitim
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Dijital Eğitim
3. Hafta Pazarlama Yönetimi, Stratejik Pazarlama Planlaması ve Büyüme Stratejileri Dijital Eğitim
4. Hafta Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar Dijital Eğitim
5. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Dijital Eğitim
6. Hafta Genel Tekrar Dijital Eğitim
7. Hafta Vize Sınavı Sınav
8. Hafta Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat Dijital Eğitim
9. Hafta Pazarlama Karması: Tutundurma, Pazarlama İletişimi Dijital Eğitim
10. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Dijital Eğitim
11. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Dijital Eğitim
12. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Ürün, Fiyat) Dijital Eğitim
13. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma) Dijital Eğitim
14. Hafta Uluslararası Pazarlama Dijital Eğitim
15. Hafta Pazarlamada Dijital Dönüşüm Trendleri Dijital Eğitim
16. Hafta Final haftası Sınav
17. Hafta Final haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Pazarlamanın konusunu kapsamını ve bazı özelliklerini, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini ve modern pazarlama yönetimini, pazarlama sistemini ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro dış çevre faktörlerini açıklar. Pazarlamanın yararları, çeşitleri stratejik işletme planlaması ve stratejik pazarlama sürecinin aşamalarını, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasının tanımlarını mahiyetini ve karşılıklı ilişkilerin söyler. Birincil ve ikincil verilerin fayda ve sakıncaları ile anket, gözlem ve deney metotlarını açıklar.
ÖÇ-2Tüketici pazarı ve çeşitlerini, demografik ve ekonomik özellikleri ile tüketici davranışların etkileyen sosyal, psikolojik kişisel faktörleri ve Tüketici satın alma karar sürecini söyler. Endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleriyle satın alma metotlarını ve endüstriyel alıcı davranışlarını açıklar. Pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları, sınırları ve başlıca Pazar bölümlendirme kriterleri ve şekillerini söyler. Hedef Pazar seçim stratejilerini ve konumlandırmayı ve Pazarlama karması unsurlarını açıklar.
ÖÇ-3Ürünleri sınıflandırıp bazı pazarlama özelliklerini, ürün planlama, yeni ürün geliştirme sürecini ve ürün hayat seyrini açıklar. Ürün fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ-4Marka, ambalaj ve kalite stratejilerini, mamul farklılaştırmayı moda olayını ve pazarlamadaki yerini açıklar.
ÖÇ-5Uluslararası pazarlama çevresi ve pazara giriş şekillerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75 
ÖÇ 76 
ÖÇ 77 
ÖÇ 78 
ÖÇ 79 
ÖÇ 80 
ÖÇ 81 
ÖÇ 82 
ÖÇ 83 
ÖÇ 84 
ÖÇ 85 
ÖÇ 86 
ÖÇ 87 
ÖÇ 88 
ÖÇ 89 
ÖÇ 90