Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


STRATEJİK YÖNETİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY3003 3 STRATEJİK YÖNETİM 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı üst düzey yöneticilerin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması; iş yaşamına ait gerçek örnek olay analizleri üzerinde durularak katılımcıların bugüne kadar diğer derslerden elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmelerinin sağlanmasıdır.
Ön Koşullar STRATEJİK YÖNETİM
Eş Koşullar STRATEJİK YÖNETİM
Özel Koşullar derse devam
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Dr. Barış SAFRAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-11:00, İncirli 4A02
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-12:00, İncirli 3A04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım

 Sunum

Tartışma

Dijital Araçlar


Temel Kaynaklar H.Ülgen.; S.K.Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 8. Baskı. BETA, İstanbul, 2016

Michael Porter, Rekabet Stratejisi, Aura, 2015

 
Diğer Kaynaklar -Makale ve çeşitli yayınlar

-İsmet MUCUK, Temel İşletme Bilgieri, Türkmen Kitabevi, 2020
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Stratejik Yönetimin Tarihsel Arkaplanı Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
2. Hafta Stratejik Yönetimde Temel Kavramlar Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
3. Hafta Stratejik Yönetim Süreci Modeli Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
4. Hafta Genel Çevre Analizi Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
5. Hafta Sektörel Çevre Analizi Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
6. Hafta İç Çevre Analizi Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
7. Hafta Kurumsal Stratejiler Değerlendirme
8. Hafta Stratejik İşbirlikleri Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
9. Hafta Rekabet Stratejileri Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
10. Hafta Küresel Stratejiler Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
11. Hafta Stratejilerin Analizi, Seçimi ve Uygulama Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
12. Hafta İşlevsel Stratejiler Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
13. Hafta Stratejik Liderlik ve İnovasyon Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
14. Hafta Strateji Değerleme Anlatım, Sunum ve Dijital Araçlar
15. Hafta Final Haftası Değerlendirme
16. Hafta Final Haftası Değerlendirme
17. Hafta Final Haftası Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1İşletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirmesi ve rekabet üstünlüğü sağlaması ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek ve uygulamasını yapabilecektir.
ÖÇ-2İşletmelerin faaliyette bulunduğu dış çevre ve iç çevrelerini dikkate alarak sistem yaklaşımı ile analiz edebilecek, sorunları kavrayabilecek ve uzun dönemli çözümler üretebilecektir
ÖÇ-3İşletmeleri çevresel unsurlarını dikkate alarakuzun dönemde yapılandırabilecek ve rakebte üstünlüğü sağlamaya yönelik gerekli değişim/dönüşümleri önerebilecek ve gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-4İş yaşamında kabul görmüş mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile kurumsal yönetişim ilkelerini kavrayabilecek ve bunların ışığıaltında işletmenin uzun dönemde yönetimini gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-5Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde stratejik yönetim alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5