Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0581 HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Halkla İlişkiler kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin kapsamı, içeriği ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin bu alandaki yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektir. Şirketlerin ya da bireylerin online itibar yönetimi çalışmalarında, dijital iletişim kanallarının kullanılarak marka hakkında yapılan halkla ilişkiler faaliyetleri ve markaların dijital mecralardaki izlenimini, imajını oluşturan/yöneten/değiştiren iletişim çalışmalarını kurgulayan ve yöneten uygulamalar incelenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Gözde KUZU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnek Olay Analizi

 
Temel Kaynaklar

*Halkla İlişkiler Nedir (Prof.Dr.Filiz Balta Peltekoğlu)

*Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler,(Alaeddin Asna)

*Dijital Halkla İlişkiler (Dr. Elif Başak Sarıoğlu)

*Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)

*Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)

Diğer Kaynaklar
 
 *https://hbrturkiye.com/
 
*https://www.boomsocial.com/
 
*https://www.campaigntr.com/
 
*https://www.capital.com.tr/
 
*https://dijilopedi.com/
 
*https://www.marketingturkiye.com.tr/
 
*https://mediacat.com/
 
*https://pazarlamasyon.com/
 
*https://wearesocial.com/
 
*https://www.webtekno.com/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla İlişkiler Tanımı & Kavramsal Çerçeve Sözlü Anlatım
2. Hafta İşletmelerde Halkla İlişkilerin Önemi Sözlü Anlatım
3. Hafta Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Modelleri Sözlü Anlatım
4. Hafta Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar Sözlü Anlatım
5. Hafta Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler Sözlü Anlatım
6. Hafta Simetrik – Asitmetrik / Proaktif- Reaktif Halkla İlişkiler Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sıanv Ara Sınav
8. Hafta Hedef Kitlenin Dijital Dönüşümü Sözlü Anlatım
9. Hafta Dijital Halkla İlişkiler Sözlü Anlatım
10. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - Sponsorluk - Sosyal Sorumluluk Sözlü Anlatım
11. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - Kriz Yönetimi - Medya İlişkileri Sözlü Anlatım
12. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - İtibar Yönetimi Sözlü Anlatım
13. Hafta Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü Sözlü Anlatım
14. Hafta Dijital PR Örnekleri Sözlü Anlatım
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtmak
ÖÇ-2Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan işlevleri,
ÖÇ-3Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek
ÖÇ-4Halkla İlişkiler etkinliklerini belirlemek
ÖÇ-5Halkla İlişkiler yöntemlerinin pratik uygulamalarını öğrenciye aktarmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5