Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Emine ANIK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 12:00-14:00, 2A08, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
anlatım tartışma
Temel Kaynaklar
-Ders Notları
Diğer Kaynaklar
-Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Yayınları,2018
-Bora Çavuşoğlu, Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayıncılık,2011
-Aaker, Güçlü Markalar Yaratmak, Mediacat, 2
-Akademik Yayınlar ve Sektör Dergileri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş & Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci Marka Tanımı ve Kapsamı,
Dijital Eğitim
2. Hafta
Markalaşma Süreci, Ürün ve Marka Karşılaştırması
Dijital Eğitim
3. Hafta
Marka Öğeleri ve Seçim Ölçütleri
Dijital Eğitim
4. Hafta
Marka Olmanın Önemi, Güçlü Markalar Yaratmak
Dijital Eğitim
5. Hafta
Marka Denkliği, Modelleri, Yönetimi ve Ölçülmesi
Dijital Eğitim
6. Hafta
Genel Tekrar
Dijital Eğitim
7. Hafta
Vize Ödevi
Ödev
8. Hafta
Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliliği
Dijital Eğitim
9. Hafta
Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Konumlandırma
Dijital Eğitim
10. Hafta
Markaların Korunması ve Tescil Süreçleri
Dijital Eğitim
11. Hafta
Marka Yönetim ve Pazarlama Stratejileri
Dijital Eğitim
12. Hafta
Örnek Olaylarla Marka Stratejileri
Dijital Eğitim
13. Hafta
Genel Tekrar
Dijital Eğitim
14. Hafta
Final Sınavı
Sınav
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Marka iletişim süreci ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2
Marka yönetim modelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
Kampanya yönetimi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2
Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3
İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4
İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5
Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9
İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak