Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İşletme Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISY0533 MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine ANIK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12:00-14:00, 2A08, İncirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri anlatım tartışma
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar -Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Yayınları,2018

-Bora Çavuşoğlu, Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayıncılık,2011

-Aaker, Güçlü Markalar Yaratmak, Mediacat, 2

-Akademik Yayınlar ve Sektör Dergileri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş & Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci Marka Tanımı ve Kapsamı, Dijital Eğitim
2. Hafta Markalaşma Süreci, Ürün ve Marka Karşılaştırması Dijital Eğitim
3. Hafta Marka Öğeleri ve Seçim Ölçütleri Dijital Eğitim
4. Hafta Marka Olmanın Önemi, Güçlü Markalar Yaratmak Dijital Eğitim
5. Hafta Marka Denkliği, Modelleri, Yönetimi ve Ölçülmesi Dijital Eğitim
6. Hafta Genel Tekrar Dijital Eğitim
7. Hafta Vize Ödevi Ödev
8. Hafta Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliliği Dijital Eğitim
9. Hafta Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Konumlandırma Dijital Eğitim
10. Hafta Markaların Korunması ve Tescil Süreçleri Dijital Eğitim
11. Hafta Marka Yönetim ve Pazarlama Stratejileri Dijital Eğitim
12. Hafta Örnek Olaylarla Marka Stratejileri Dijital Eğitim
13. Hafta Genel Tekrar Dijital Eğitim
14. Hafta Final Sınavı Sınav
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Marka iletişim süreci ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2Marka yönetim modelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Kampanya yönetimi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan
PÇ-4İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-5Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-6Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-7Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-8Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-9İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-10Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-11İşletme yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-12Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-13İş çevresinde finansal analiz tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-14Başlıca sayısal analiz yöntemlerinden ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilmek
PÇ-15Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden ve temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-16Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-17Üretim ve satış yönetiminin temel kavramlarını ve süreçlerini tanımak
PÇ-18İşletme Yönetimi konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3