Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürü'nü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Mehmet Sarıoğlu
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09-10.45 Cuma 11-12.45 Ataköy 4B 04-06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Mehmet Sarıoğlu Perşembe 14.30 -15.00 D4 D-12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Mauget,Langue et Civilisation Française adlı ana kitapta belirlenen konuların işlenmesi ile başlayan öğretim süreci içinde, işlenen konuyu belletici çalışma kağıtları, ev ödevleri ve konu üzerinde çeşitli soru-cevap çalışmalarının hazırlandığı fotokopiler öğrencilere dağıtılır. Bir sonraki derste verilen ödevlerin düzeltim çalışmaları yapılmaktadır. Kelime bilgisi üzerinde yapılan tüm çalışmalarda, hazırlanmış olan fotokopiler öğrencilere dağıtılmaktadır. Konuşma yetisinin geliştirilmesi amacıyla soru cevap "sözlü" çalışmaları yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
-
G.Mauger, Cours de Langue et de Civilisation Française, Librairie Hachette
Catherine Dollez, Sylvie Pons; Alter Ego:Methode de Français I, Librerai Hachette
-
Yves Loiseau, Régine Mérieux; Point par Point Exercices Grammaire Cahier Débutant , Librairie Didier
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
1. Fransızca/1 ve Fransızca/2 derslerinde kullanılacak kitapların tanıtımı, ilgili Syllabus’ün okunup öğrencilerden isteklerin neler olduğunu ve nelerden sorumlu olacaklarının açıklanması, vize ve final sınavlarının nasıl notlanacağı, bu notlamada devamlılık, ödevlerin genel yüzde oranlarının öğrencilere tanıtılması. Fransızcanın fonetik düzeni – alfabe tanıtımı, ses uyumu ve basit kelimelerin fonetik yapılarının tanıtımı, alfabetik okunuşların örneklenmesi.
Sözlü ve yazılı anlatımlar - Audio -Kaset dinletimi-
2. Hafta
Alfabe bilgilerinin ve fonetik düzenin hatırlatılmasından sonra “Article” konusuna giriş. Article’lerin örneklerle tanıtımı, uygulamaları. Basit “Tümce okuma denemeleri”. Vocabulaire çalışmaları ve okunuşların üzerinde yapılacak çalışmalar.
İsim tamlalamalarının yapıları ve kuruluş kuralları ve bu konuyla ilgili olarak kullanılan “article” sistemlerinin örnekleriyle açıklanması
Sözlü ve yazılı anlatımlar-Audio-Kaset-dinletimi
3. Hafta
Avoir ve Etre yardımcı fiillerin açıklanması, Fiil gruplarına genel bir bakış ve 1. grup fiillerin çekim ekleri. Vocabulaire bilgileriyle tümce kurulması, Tümcenin genel yapısı hakkında açıklamalar.Kendini tanıtıcı genel basit tümcelerin kurulumu ve yazılımı.
Öğrencilere konu üzerinde çeşitli ödevler verilecektir(Avoir-Etre ve 1. grup fiillerden en çok kullanılanları arasından seçilecek örneklerle Türkçe-Fransızca çeviri ödevlemeleri yapılacaktır.) Milliyet ve ülkeleri içeren vocabulaire kağıtlarının dağıtımı, ilgili çalışmalar.
Sözlü ve yazılı anlatımlar-Okuma çalışmaları
4. Hafta
. İsmin hallerinin tanıtımı ve konuyla ilgili olarak article ve préposition kuruluşlarının incelenmesi. Conversation çalışmaları.Günlük konular hakkında, kendini tanıtan cümlelerle soru-cevap kalıplarının aktarımı. Yeni Vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. İşaret Sıfatlarının öğrenilmesi ve uygulamalar.Yardımcı fiillerden “Pouvoir-Devoir” fiillerinin çekimi ve bu fiillerle yapılan basit tümceler, soru-cevap çalışmaları.
Sözlü ve yazılı anlatımlar
5. Hafta
İşaret sıfatlarının tekrarı, niteleme sıfatlarının liste şeklinde dağıtımı.İlgili sıfatlar ile 1.grup fiillerin tümcede kullanımları. Tümce çeşitleri( Olumsuz, soru ve olumsuz soru çeşitleri ). Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Soru-yanıt ile parça üzerinde çalışmalar.
İsim tamlamaları ve ismin hallerine ilişkin hatırlatıcı ödevlerin öğrencilere dağıtımı ve konu üzerinde çalışmalar. Haftanın günlerinin tanıtılması..
Sözlü ve yazılı anlatımlar-Okuma çalışmaları
6. Hafta
“Faire – Savoir” yardımcı fiillerinin tanıtımı ve tümce içi kullanımları.Ev ve evin bölümleriyle mevsim ve ayları tanıtıcı yeni vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve bu vocabulaire üzerine basit tümce kuruluş çalışmaları. İsim tamlamaları ile yeni kelimelerin pekiştirilmesi. Olumsuz cevaplamalar üzerine dağıtılan soru kalıplarıyla çalışmalar.1.grup fiiller üzerine ek çalışmalar. Belgesiz sıfatların tanıtımı, konunun kitaptan takibi ve okuma çalışmaları.
Sözlü ve yazılı anlatım Audio-Kaset dinletimi-
7. Hafta
Meslekler üzerine hazırlanmış yeni vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. 1 grup fiillerin öğrenimine devam edilmesi. Fransızca-Türkçe ve Türkçe-Fransızca çeviri çalışmaların yapılması. Soru cevap çalışmaları. Kitaptan yeni konunun okutulup işlenmesi. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları
Sözlü ve yazılı anlatımlar-Okuma çalışmaları
8. Hafta
Saat ve zaman kavramının işlenmesi. Konuyla ilgili soru-cevap çalışmaları. Olumlu ve olumsuz tümce çeşitlerinin tekrarı, şehir ve şehirde bulunan bina, meydan ve çeşitli yapılar üzerine hazırlanmış olan vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve konuyla ilgili tümce çalışmaları. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları.
Sözlü ve yazılı anlatımlar - Okuma çalışmaları
9. Hafta
Hayvanlar ve doğa ile ilgili yeni vocabulaire listelerinin öğrencilere tanıtımı,
Yapılacak olan “Vize Sınavı” ile ilgili olarak genel tekrarlar. Ayrıca öğrencinin isteği doğrultusunda tekrar edilecek konu belirlenip, üzerinde tekrar açıklayıcı çalışmalar yapılacaktır.
Yazılı tekrar çalışmaları
10. Hafta
Vize sınavı
11. Hafta
Sınavda sorulan konuların ayrıntılı açıklamaları. Sınav eşdeğeri bir ödevin öğrencilere dağıtımı.Yön ve yol tarifi için kullanılan kavramının işlenmesi ve konu ile ilgili dağıtılacak soru içeren çalışma kağıtları üzerinde cevaplamalar yaptırılacaktır. 2.ci grup fiillerin tanıtımı, ilgili fotokopilerinin dağıtımı, cümle kuruluş çalışmaları. Şahıs Zamirlerine giriş, tanıtım ve örneklemeler. Okuma çalışmaları.
Sözlü ve yazılı çalışmalar-Okuma çalışmaları
12. Hafta
Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Hava durumu ile ilgili kalıp tümcelerin üzerinde açıklayıcı çalışmalar. 1. grup, 2.ci grup ve öğrenilmiş olan tüm yardımcı fiillerin oluşturduğu türkçe bir metni – cümleleri fransızcaya tercümesi içerikli ödev kağıtlarının dağıtımı ve genel tekrarlar. Şahıs zamirlerinin tekrarları, örneklemeler. Di'li geçmiş zaman anlatımı ve örneklemeler.
Sözlü ve yazılı çalışmalar -Audio-Kaset dinletimi-
13. Hafta
Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler.
Sözlü ve yazılı çalışmalar
14. Hafta
Final sınavı için ögrenci isteğine uygun olacak tekrarlar, soru-yanıt çalışmaları, genel tekrarlar. Şahıs zamirleri ve di'li geçmiş zamanda kullanım örneklerinde participe passé accordları üzerine çalışmalar
Sözlü ve yazılı çalışmalar-Okuma çalışmaları
15. Hafta
Finalden evvel moral dersi: Edith Piaf, Nana Mouskouri v.b. müzik dinletileri..
Not: Öğrencilere dinleyecekleri müzikle ilgili olarak parçanın Fransızca-Türkçe yazılımı verilmektedir.
Tüm program içinde sözü edilen konularla ilgili ders notları tarafımca hazırlanarak öğrencilere dağıtılacaktır.
Sözlü okumalar müzik dinletisi-Çevirileri.
16. Hafta
Tekrarlar
Tekrarlar
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler 1.ci ve 2.ci grup fiilleri kullanarak şimdiki zamanda basit cümleler kurabilecek, dileklerini aktarabilecekler ve nitelem sıfatları, işaret ve iyelik sıfatlarının yardımıyla ifadelerinde daha geniş bir yelpazede hareket edebileceklerdir.
ÖÇ-2
Öğrenci kendisine sorulan adres veya yol teriflerini anlayabilecek ve karşılık verebilecektir.
ÖÇ-3
Öğrenci Fransızca dilinde tanışma, meslek, milliyet ve adres kavramlarını iletip anlayabilecektir.
ÖÇ-4
Kelime bilgisi çalışmalarıyla edindiği kelime haznesi genişleyecek ve bu kelimeleri özgün cümlelerinde kullanabilecek, niyetini, arzusunu daha kapsamlı bir şekilde ortaya koyabilecektir.
ÖÇ-5
Fonetik çalışmalarında ek olarak verilen başlangıç seviyesi ile ilgili alıştırma ve okumalar sayesinde dilin anlaşılabilmesi kolaylaştırıldığından Fransızca dilini giderek daha rahat biçimde okuyup anlamaya başlayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Muhasebe ve vergi alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Muhasebe konusunda hizmet veren muhasebe veya müşavirlik bürolarının, kamu veya özel sektör kuruluşlarının muhasebe ve finans departmanlarının ihtiyacını karşılayacak, analitik düşünme ve problem çözebilme yeteneğine sahip, nitelikli muhasebe elemanı olma
PÇ-3
Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-4
Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilen, bilgiyi depolayabime, depolanmış bilgileri kullanabilme
PÇ-5
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etme ve temel hukuk bilgilerine sahip olma
PÇ-6
İşletmeler içinde muhasebe için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilme
PÇ-7
Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutabilme
PÇ-8
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, maliyet ve şirketler muhasebesi, muhasebe denetimi konularını kavrayıp ve uygulayabilme
PÇ-9
Vergi ve vergi sorumlusunun yükümlülüklerini kavramış ve Türk Vergi Sistemi konusunda bilgi sahibi olma
PÇ-10
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-11
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme ve sorunları tespit ederek, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma
PÇ-12
Mesleki ve etik sorumlulukları, iş güvenliğinin önemini kavramış
PÇ-13
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin öneminin bilincinde olma
PÇ-14
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olan bireyler yetiştirme
PÇ-15
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olma