Bu dersin amacı, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencilerine dijital turizm alanında temel kavramları ve uygulamaları öğretmek ve dijital iletişim becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
ÖĞR. GÖR. İREM ORAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-10:50, 2B01 İncirli Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 11:00-11:50, 2A03 İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Sezgin, M., Özdemir Akgül, S., Atar, A. (2019). Turizm 4.0 Dijital Dönüşüm Detay Yayıncılık
- Karaman A., ve Sayın, K. (2019). Dijital Turizm, Sektörün Yeni Geleceği, Seçkin Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Temel Kavramlar
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
2. Hafta
Dijital Pazarlamanın Temelleri I
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
3. Hafta
Dijital Pazarlamanın Temelleri II
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
4. Hafta
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Web Sitesi ve İçerik Yönetimi & Turizm Sektöründen Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Arama Motoru Optimizasyonu Çalışmaları & Turizm Sektöründen Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Dijital Reklamcılık Uygulamaları & Turizm Sektöründen Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Sosyal Medya İletişimi & Turizm Sektöründen Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
Yazılı Sınav
9. Hafta
Dijital Pazarlama Çalışmalarında E-Posta Pazarlaması & Turizm Sektöründen Örnekler
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
10. Hafta
Dijital İletişimde Kampanya Planlaması
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
11. Hafta
Dijital Rezervasyon ve Satış, Müşteri Yorumları
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
Dijital Kriz Yönetiminin Önemi ve İlkeleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Turizmde Dijital Trendler ve Gelecek Öngörüleri
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Kapanış Dersi ve Genel Değerlendirme
Anlatım, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Dijital turizmin tanımını ve önemini anlamak.
ÖÇ-2
Turizm sektöründe dijital pazarlama stratejilerini belirleyebilmek.
ÖÇ-3
Web sitesi oluşturma, içerik yönetimi ve SEO temellerini öğrenmek.
ÖÇ-4
Turizmdeki dijital trendleri ve gelecek öngörülerini değerlendirebilmek.
ÖÇ-5
Dijital kriz yönetimi ilkelerini anlayarak olası sorunlara hazırlıklı olmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak