Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ikinci adımını oluşturan bu derste, öğrencinin günlük hayatta ihtiyaç duyabileceği durumlarda kendini ve çevresini ifade edebilme, soru sorabilme ve bu sorulara cevap verebilme yeteneğini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin farklı zaman dilimlerinde bir planı veya bir olayı anlatabilme ve aktarabilme, yön tarif edebilme, yer sorma ve anlama becerilerini yazılı ve sözlü düzeyde kazanmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. SELİN SOLAK BERBEROĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
İncirli Yerleşkesi, Salı, 09:00-12:50, 2A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri
İncirli Yerleşkesi, Salı, 09:00-12:50, 2A-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
-Karabanova N.B. Matryoşka A0;2018 Nüans Publishing . Ankara. Türkiye
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Güz döneminde öğrenilenlerin genel tekrarı.
Şimdiki zamanda 1.grup fiillerin çekimlerinin öğretilmesi ve
pekiştirilmesi. Saatlerin öğretilmesi. Karışık cümle kurabilme. Metin çalışması.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
2. Hafta
Zarfların öğretilmesi. Metin ve dinleme çalışması. Bağlaçların
öğretilmesi. Bulunma durumu (ismin –de hali)’na giriş yapılması “Где?”
sorusuna cevapların kavratılması. Alıştırmalarla pekiştirilmesi.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
3. Hafta
Günün zaman dilimlerinin ve saatlerin detaylı öğretilmesi. Bir eylemi ne kadar sürede gerçekleştirdiğini anlatabilmesi. Zaman kavramlarının ve
sıklık zarflarının öğretilmesi. “Saat kaçta?” sorusunun öğretilmesi ve
pekiştirilmesi. Başlamak ve bitirmek fiillerinin öğretilmesi ve cümle
içinde kullanılması. Metin çalışması.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
4. Hafta
Bileşik cümle yapısının öğretilmesi. Bağlaçlar ile cümle kurabilme.
Dinleme ve metin çalışması. İsmin –i halinin öğretilmesi.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
5. Hafta
Geçmiş zamanda fiil çekimlerinin öğretilmeye devam edilmesi ve
“быть/olmak” fiilinin geçmiş zamanda çekimi. Dinleme ve metin çalışması.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
6. Hafta
İsimlerin çoğullarının istisnalarla öğretilmeye devam edilmesi,
alıştırmalarla pekiştirilmesi. Ülkeler ve Milliyetler. Dinleme ve metin çalışması. Öznesiz cümle yapısının öğretilmesi
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
7. Hafta
Sıklık zarflarına devam. “Как часто?/Ne kadar sıklıkla?” sorusunun
kavratılması.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize sınavı
9. Hafta
Sıfatların öğretilmesi. Sıfatların üstünlük derecesi “EN” ifadesi ve
karşılaştırma hallerinin kavratılması. Dinleme ve metin çalışması
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
10. Hafta
“Который” bağlacının öğretilmesi. “хотеть, мочь, должен” fiillerinin
öğretilmesi. Okuma ve dinleme alıştırmaları.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
11. Hafta
Şimdiki ve geçmiş zamanda 2.grup fiillerin çekimlerinin öğretilmesi ve
pekiştirilmesi. İsmin –i halinin sıfat sorusunun ve eklerinin öğretilmesi.
Dinleme ve metin çalışması.
Karışık cümle kurabilme. Kendini ve bir olayı rahatlıkla anlatabilme.
Dolaylı ve doğrudan cümle yapılarının öğretilmesi. İsmin –de halinin
öğretilmeye devam edilmesi.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
14. Hafta
Telaffuz ve konuşma çalışmaları.
Görsel ve İşitsel Kaynaklar
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Kişi, şehir, ülke, mekân, yer tasviri yapabilir.
ÖÇ-2
Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade
edebilir ve sorabilir.
ÖÇ-3
Günlük hayatta kendilerini ifade etmek için gerekli temel kelimeleri kullanabilir.
ÖÇ-4
Kendini Rusça sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir.
ÖÇ-5
Rusça konuşmayı anlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak