Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


2. YABANCI DİL (RUSÇA) II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO0045 2. YABANCI DİL (RUSÇA) II 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ikinci adımını oluşturan bu derste, öğrencinin günlük hayatta ihtiyaç duyabileceği durumlarda kendini ve çevresini ifade edebilme, soru sorabilme ve bu sorulara cevap verebilme yeteneğini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin farklı zaman dilimlerinde bir planı veya bir olayı anlatabilme ve aktarabilme, yön tarif edebilme, yer sorma ve anlama becerilerini yazılı ve sözlü düzeyde kazanmaları hedeflenmektedir. 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. SELİN SOLAK BERBEROĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İncirli Yerleşkesi, Salı, 09:00-12:50, 2A-08
Görüşme Saatleri ve Yeri İncirli Yerleşkesi, Salı, 09:00-12:50, 2A-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar -Karabanova N.B. Matryoşka A0;2018 Nüans Publishing . Ankara. Türkiye
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Güz döneminde öğrenilenlerin genel tekrarı. Şimdiki zamanda 1.grup fiillerin çekimlerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesi. Saatlerin öğretilmesi. Karışık cümle kurabilme. Metin çalışması. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
2. Hafta Zarfların öğretilmesi. Metin ve dinleme çalışması. Bağlaçların öğretilmesi. Bulunma durumu (ismin –de hali)’na giriş yapılması “Где?” sorusuna cevapların kavratılması. Alıştırmalarla pekiştirilmesi. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
3. Hafta Günün zaman dilimlerinin ve saatlerin detaylı öğretilmesi. Bir eylemi ne kadar sürede gerçekleştirdiğini anlatabilmesi. Zaman kavramlarının ve sıklık zarflarının öğretilmesi. “Saat kaçta?” sorusunun öğretilmesi ve pekiştirilmesi. Başlamak ve bitirmek fiillerinin öğretilmesi ve cümle içinde kullanılması. Metin çalışması. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
4. Hafta Bileşik cümle yapısının öğretilmesi. Bağlaçlar ile cümle kurabilme. Dinleme ve metin çalışması. İsmin –i halinin öğretilmesi. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
5. Hafta Geçmiş zamanda fiil çekimlerinin öğretilmeye devam edilmesi ve “быть/olmak” fiilinin geçmiş zamanda çekimi. Dinleme ve metin çalışması. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
6. Hafta İsimlerin çoğullarının istisnalarla öğretilmeye devam edilmesi, alıştırmalarla pekiştirilmesi. Ülkeler ve Milliyetler. Dinleme ve metin çalışması. Öznesiz cümle yapısının öğretilmesi Görsel ve İşitsel Kaynaklar
7. Hafta Sıklık zarflarına devam. “Как часто?/Ne kadar sıklıkla?” sorusunun kavratılması. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
8. Hafta Vize Sınavı Vize sınavı
9. Hafta Sıfatların öğretilmesi. Sıfatların üstünlük derecesi “EN” ifadesi ve karşılaştırma hallerinin kavratılması. Dinleme ve metin çalışması Görsel ve İşitsel Kaynaklar
10. Hafta “Который” bağlacının öğretilmesi. “хотеть, мочь, должен” fiillerinin öğretilmesi. Okuma ve dinleme alıştırmaları. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
11. Hafta Şimdiki ve geçmiş zamanda 2.grup fiillerin çekimlerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesi. İsmin –i halinin sıfat sorusunun ve eklerinin öğretilmesi. Dinleme ve metin çalışması. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
12. Hafta İyelik zamirlerinin fiillerle olan çekimlerinin öğretilmesi. Mağazada alışveriş yapabilme. Fiillerde emir kiplerinin öğretilmesi. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
13. Hafta Karışık cümle kurabilme. Kendini ve bir olayı rahatlıkla anlatabilme. Dolaylı ve doğrudan cümle yapılarının öğretilmesi. İsmin –de halinin öğretilmeye devam edilmesi. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
14. Hafta Telaffuz ve konuşma çalışmaları. Görsel ve İşitsel Kaynaklar
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Kişi, şehir, ülke, mekân, yer tasviri yapabilir.
ÖÇ-2Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir.
ÖÇ-3Günlük hayatta kendilerini ifade etmek için gerekli temel kelimeleri kullanabilir.
ÖÇ-4Kendini Rusça sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir.
ÖÇ-5Rusça konuşmayı anlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5