Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO0010 HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Hizmet kalitesi ve Uygulamalarına İlişkin Öğrencilerin Bilgilendirilmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. PELİN FATMA TUNA ARSLAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri ÇARŞAMBA 12:00-13:45 3A08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders notları ve eğitim materyalleri. sunum, anlatım, video vb.

Temel Kaynaklar
  Hizmet Kalitesi: Kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar. Ed.Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan, A. Akbaba, Detay Yayıncılık.

 

Diğer Kaynaklar  

 Hizmet Kalitesi ve Müşteri Değeri. İbrahim Taylan Dörtyol, Beta Yayınları. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kalitenin Kavramsal Gelişimi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Kalite boyutları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Hizmet Kavramı Kavramını Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Toplam Kalite Yönetiminin - TKY Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Hizmet Kalitesi Modelleri Grönroos’ un Hizmet Kalitesi Modeli Lehtinen & Lehtinen’ in Hizmet Kalitesi Modeli Sasser, Olsen ve Wyckoff’ un Himet Kalitesi Modeli 4Q Modeli Entegre Modeli İyi ve Kötü Döngüler Beklenen ve Algılanan Hizmet Modeli Boşluk Model Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Hizmet Kalitesi Modelleri Grönroos’ un Hizmet Kalitesi Modeli Lehtinen & Lehtinen’ in Hizmet Kalitesi Modeli Sasser, Olsen ve Wyckoff’ un Himet Kalitesi Modeli 4Q Modeli Entegre Modeli İyi ve Kötü Döngüler Beklenen ve Algılanan Hizmet Modeli Boşluk Model Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Turizm sektöründe hizmet kalitesi uygulamaları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta GAP Modeli Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Turizm sektöründe GAP modelinin uygulanması Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Serviscape Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Turizm sektöründe hizmet kalitesi ölçümlenmesi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Servqual Analizi, Serperf Analizi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Turizm sektöründe hizmet kalitesi uygulamaları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kalite kavramının öğrenilmesi
ÖÇ-2Hizmet kalitesi kavramının öğrenilmesi
ÖÇ-3Hizmet Sektöründe Kalite Yönetim Sistemleri ve İlkelerinin öğrenilmesi
ÖÇ-4Hizmet Sektöründe TKY ve Geleneksel Yönetim İlişkisinin Öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4