Sektörde yiyecek-içecek işletmeleri ile ilgili her konuda bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR. MELİSSA ELİF GÜZEY
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
Sökmen, Alptekin. Yiyecek içecek Hizmetleri Yönetimi, Detay yayıncılık, Ankara
Aktaş, Ahmet. Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Detay yayıncılık,Ankara
Diğer Kaynaklar
-Yılmaz, Yaşar. Servis Tekniği ve Yönetimi, Detay yayıncılık,Ankara
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yiyecek-içecek işletmelerinin sınıflandırılması,özellikleri,amaçları, hedefleri ve önemi.Otel ve turistik tesislerdeki yiyecek-içecek bölümlerinin tanımları,departmanların işleyişleri ve sundukları hizmet çeşitleri. Yiyecek-içecek işletmelerinin sınıflandırılması, özellikleri,amaçları, hedefleri ve önemi.Otel ve turistik tesislerdeki yiyecek-içecek bölümlerinin tanımları, departmanların işleyişleri ve sundukları hizmet çeşitleri. Yiyecek-içecek işletmelerinin sınıflandırılması,özellikleri, amaçları, hedefleri ve önemi. Otel ve turistik tesislerdeki yiyecek-içecek bölümlerinin tanımları, departmanların işleyişleri ve sundukları hizmet çeşitleri.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta
Yiyecek-içecek işletmelerinde yönetim işlevleri ve örgütsel yapı.Yiyecek-içecek servis işletmelerinde görevli servis ve mutfak personelinin hiyerarşisi, görevleri,personellerin sahip olması gereken özellikler,gülümseme,göz kontağı,temizlik ve hijyenin misafir açısından önemi.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta
Yiyecek işletmelerindeki personellerin davranış,konuşma,hitabet ve diksiyon özellikleri.İşletmedeki takım çalışması ve önemi.İşletmelerin vizyonu ve misyonu ve önemi.Yiyecek-içecek işletmelerinde misafirin önemi, misafir ilişkileri, misafir sorunlarının giderilmesi.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan tüm ekipmanların tanıtılması, özelliklerinin anlatılması ve kullanım amaçlarının açıklanması.(Masalar, sandalyeler,örtü,peçete ve tekstil ürünleri, çatal,bıçak, kaşık gibi tüm metal malzemelerin tanıtılması, bardaklar, porselen malzemeler ve diğer tüm ekipmanlar.)1.BÖLÜM)Pratik uygulamalar1.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta
Yiyecek-içecek servisinin amacı, kapsamı ve önemi. İşletmelerdeki açılış ve kapanış prosedürleri ve işletme ürün bilgisi. Yiyecek-içecek işletmelerinde par stocak,aylık malzeme sayımı ve kırık kontrolünün yapılması.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta
Uluslararası servis çeşitleri.Yiyecek -içecek servis kuralları.A lacarte servis kuralları. Banquet servis kuralları.Protokol servisi kuralları.Sıcak ve soğuk içecek servisi kuralları.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta
Vize
Vize haftası
8. Hafta
Mönü bilgisi ve önemi.Personelin sipariş alması kuralları.Sipariş tekrarı. Satış artırıcı teknikler.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
9. Hafta
Beslenme,besinlerin çeşitleri ve özellikleri.(Proteinler,karbonhidratlar, yağlar, vitaminler, su)
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta
Yiyecek kaynaklı hastalıklardan korunma.Yiyeceklerden kaynaklanan hastalıklar.Yiyecek kaynaklı zehirleyiciler ve yiyecek zehirlenmeleri. Yiyecek kaynaklı hastalıkların oluşmasına neden olan uygulamalar.İşyeridonatımı ve sanitasyon ve hijyen
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta
Yiyecek içecek işletmelerinde satı alma ve teslim alma.Yiyecek işletmelerinde depolama ve dağıtım.Stokların denetimi.Yiyecek hazırlama ve pişirme sürecinde kullanılan tüm ekipmanlar. (Karıştırıcılar,kesiciler,dilimleyiciler , fırınlar,ocaklar,buharlı bölmeler, ızgaralar,tavalar,derin kızartıcılar, tencereler.) Yiyecek pişirme yöntemleri.
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta
Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Pazarlaması
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta
Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Finans Yönetimi
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta
Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Salonların yerleşimini planlamak
ÖÇ-2
Rezervasyon sistemini oluşturmak
ÖÇ-3
Servis öncesi işlemleri yürütmek
ÖÇ-4
Servis sırasında yapılan işlemleri yürütmek
ÖÇ-5
Kongre, fuar ve toplantı organizasyon bilgisine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak