Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO3031 3 TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Turizm sektöründe tüketici davranışlarının rolünü anlamak ve hizmet sektöründe satın alma davranışlarını incelemek. Tüketiciler, iç ve dış müşteriler dahil turizm ürünlerini satın almak için içsel ve dışsal faktörlerin belirlenmesi ve turistik satın alma davranışlarını anlamak.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. PELİN TUNA ARSLAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar Tüketici Davranışları, Yavuz Odabaşı
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici davranışına giriş Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
2. Hafta Tüketici davranış modeller Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
3. Hafta İhtiyaçlar ve tüketim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
4. Hafta Motivasyon kongre turizmine etkileri, Kongre ve toplantıların sınıflandırılması Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
5. Hafta Benlik ve kişilik Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
6. Hafta Algılama Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Öğrenme Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
9. Hafta İletişim ve tüketici davranışı Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
10. Hafta Tutumlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
11. Hafta Aile ve referans grupları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
12. Hafta Kültür Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
13. Hafta Tüketici karar verme ve satın alma süreci Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
14. Hafta Satın alma sonrası davranışlar Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yönetimi
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tüketici satın alma davranışlarını anlamak
ÖÇ-2Tüketici davranış modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Turizm sektöründe tüketici istek ve ihtiyaçlarını hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4Turizmde tüketici karar verme ve satın alma davranışları
ÖÇ-5Satın alma sonrası deneyimler ve tekrar satın alma
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5