Turizm sektörünün en önemli unsurlarından olan Seyahat Acenteciliğinin temel işlevlerinin bilinmesi ve okul sonrası çalışma hayati ile ilgili alınacak kararların sağlık olmasının sağlanması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR. DR. HİLAL GÜNDOĞAN
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Görsel sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar
HACIOĞLU, Necdet, (2006). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Nobel Yayınevi.
ÇÖZ, Orhan, (2003). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Turhan Kitabevi.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Günümüzün en yaygın turizm şekillerinin tanıtımı, açıklanması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
2. Hafta
Seyahat acentesinin tanımı
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
3. Hafta
Seyahat hizmetleri dağıtım sistemleri
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
4. Hafta
Seyahat acentelerinin tercih sebepleri ve sundukları avantajlar
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
5. Hafta
Seyahat acentelerinin çeşitlilikleri
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
6. Hafta
Seyahat acentelerinin sundukları hizmete türüne göre sınıflandırılmaları
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
7. Hafta
Incoming acenteleri tanımı ve açıklaması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Tur programı oluşturulması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
10. Hafta
Tur programı maliyet hesaplanması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
11. Hafta
Tur Operatörleri tanımı ve açıklaması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
12. Hafta
MICE acentelerinin tanımı ve açıklaması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
13. Hafta
DMC acentelerinin Tanımı ve açıklaması
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
14. Hafta
Ülkemizde gerçeklesen turların süresel ve mekânsal dağılımı
Anlatım, Görsel Sunum, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Seyahat acentelerinin kurulma amacının bilinmesi
ÖÇ-2
Seyahat acentelerinim sektöre sunduğu katma değerlere vakıf olmak
ÖÇ-3
Seyahat acentelerinin kendi içlerinde de sundukları hizmetlere göre sınıflandırıldığını bilmek
ÖÇ-4
Turizm sektörünün bileşenlerinin aralarında ki bağı ve iletişimi anlamak
ÖÇ-5
Turizm ürününün, son tüketiciye sunulması esnasında geçirdiği evreleri tanımak ve anlamak
ÖÇ-6
Alınılan bilgiler vasıtası ile hem ürünü, hem satıcıyı hem de alıcıyı daha iyi tanıyarak, turizm sektörünün gerçeklerine hakim olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak