Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLETİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO0523 İLETİŞİM 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek öncelikli olarak turizm sektöründe kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak. Turizm sektöründe iletişimin önemi. İş hayatında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımalarını sağlamak. Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. PELİN TUNA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi 
Temel Kaynaklar  

METİN IŞIK "GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM"


 EĞİTİM KİTABEVİ
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimin Tarihi, Tanımı ve Temel Kavramlar, Turizmde iletişim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Turizmde İletişimin Önemi ve Özellikleri, İletişim Süreci Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta İletişimin Türleri. Sözlü İletişim (Sözlü iletişimin önemi, temel ilkeleri, Konuşma, dinleme türleri, dinleme becerisi geliştirme, Sözlü iletişimi geliştirme için ilkeler) Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Sözsüz İletişim. (Beden Dili, önemi, özellikleri, sözsüz iletişim unsurları) Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Yazılı iletişim, iş ve toplumsal yaşamda karşılaşılan yazı türleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta İletişim engelleri ve iletişim engellerini aşma yolları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Grup ve Kitle İletişimi (Tanımlar, İletişim kalıpları), İletişim Kurumları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Vize
9. Hafta İş Hayatında özellikle turizm sektöründe İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve İnformel İletişim) Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Turizm sektöründe İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma ) Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Motivasyon yöntemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Etik (Tarihi, Tanımları, Etik anlayışları, Niçin Etik? ) Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Mesleki Etik: Profesyonellik Nedir? Etik Sorgulama, Yükümlülükler, sorumluluklar, İletişimde Etik Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek
ÖÇ-2İş yaşamlarında özellikle turizm sektöründe kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak
ÖÇ-3İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları
ÖÇ-4İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulayabilmek
ÖÇ-5Turizm sektöründe iletişimin önemi kavramak
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5