Rezervasyon ve bilet ile ilgili terimlere aşina olmak, void,refund,rebooking,rerouting gibi bilet üzerindeki işlemleri tanımak,elektronik bilet kupon statü kodları,bilet ile ilgili yolcu hakları konularında bilgi sahibi olmak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR. PELİN TUNA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel kavramlar
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta
Temel kavramlar
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta
Rezervasyon yöntemleri, uygulama faaliyetleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta
Özel talepler, bebek ve çocuk biletleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta
Uçak bileti üzerindeki vergiler, biletin geçerliliği
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta
Uçak bileti üzerindeki vergiler, biletin geçerliliği
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta
İade işlemleri ile ilgili kurallar ve uygulamalar
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Bilet ile ilgili kısıtlamalar, endorsement
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta
Bilet ile ilgili yolcu hakları ve sorumlulukları
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta
Bilet satış ile ilgili uluslararası anlaşmalar
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta
Bilet satış ilkeleri, müşteri ilişkileri, problem çözme teknikleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta
Bilet satış ilkeleri, müşteri ilişkileri, problem çözme teknikleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Operasyonel anlamda karşılaşılaşılacak problemlerin çözümü için öneriler ve alternatifler geliştirir.
ÖÇ-2
Basit ya da karmaşık operasyonların tüm aşamalarında gerekli sorumlulukları alarak sorunsuz bir şekilde sonuçlandırır.
ÖÇ-3
Olağandışı durumlar oluştuğunda sorumluluk alarak, sorunu çözecek kararı çabuk verir.
ÖÇ-4
Rezervasyon ve bilet satışı ile ilgili kavramları öğrenebilecektir.
ÖÇ-5
Biletleme sistemini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak