Genel pazarlama anlayışı; turizm hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından farklılıkları; hizmetlerin özellikleri; turizm pazarlama karması elemanları (4P's) ; turizm pazarlama politikası ve stratejilerinin anlatılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse katılım,etkin dinleme,ödev ve projelere katılım,sorular ile öğrenme,istekli ve arzulu olma,dersi benimseme
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR. PELİN FATMA TUNA ARSLAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 10:00-12:45
2A02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders notları,
SLAYTLAR,
Tartışma
Temel Kaynaklar
TURİZM PAZARLAMASI, Nazmi Kozak, Detay Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
TURİZM PAZARLAMASI, Mikdat Erol, Ekin Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamaya giriş ve pazarlama hakkında genel bilgiler, Pazarlamanın tarihsel gelişim süreci, Pazarlama anlayışları
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta
Turizm pazarlamasına giriş ve gelişimi, Turizm pazarlamasının özellikleri ve hedefleri, Turizm pazarının yapısı, Turistlerin satın alma davranışları
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta
Turizm işletmelerinde Pazarları segmente etme anlayışı, Pazar ve pazarlama stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta
Turizm pazarlama karması elemanları, 4P'S of marketing, pazarlama karması, pazarlama araştırmaları ve stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta
Turistik ürün planlaması ve stratejileri, Turistik ürün yaşam dönemleri ve stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta
Turizmde fiyatlandırma kararları, Fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta
Turizmde dağıtım kanalları ve dağıtım çeşitleri, Dağıtım stratejileri, Turizm işletmelerinde tutundurma kavramları, Tutundurma yöntemleri ve stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Turizmde pazarlama araştırması, Pazarlama araştırması süreçleri ve yöntemleri ve pazarlama araştırma alanları
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta
Turizmde stratejik planlama ve yönetim, Planlama yöntemleri ve süreçleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta
Turizmde destinasyon yönetiminin tanımı ve önemi, Destinasyon planlaması ve imaj yaratma yöntemleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta
Pazarlama denetimi ve performans ölçümü, Pazarlama denetim işlevleri ve türleri, Performans değerlendirme yöntemleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta
Turizm pazarlama politikaları ve ilkeleri, Pazarlama politikalarının amaçları, bölümleri ve stratejileri, Uluslararası turizm pazarlaması politikaları ve pazara girme stratejileri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta
Turizm işletmelerinde modern pazarlama, veritabanı pazarlaması, ilişkisel pazarlama, internet pazarlaması
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Turizm pazarlaması kavramını tanıtmak
ÖÇ-2
Pazar bölümlendirmesini ve hedef Pazar seçim uygulamalarını açıklayabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-3
Pazarlama araştırmasını açıklamak
ÖÇ-4
Turizmde pazarlama karmasını tanıtmak
ÖÇ-5
Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki yerinin anlatılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak