|
Dersin Amacı |
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde( A1 ) bir Almanca bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
- |
Öğretim Üyeleri |
ÖĞR.GÖR. NAZİKE DEMİR |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir. |
Temel Kaynaklar |
-Temel kaynaklar:
Schritte International Niveau A1/1
Kursbuch und Arbeitsbuch , CD , Lehrehandbuch, Kopiervorlagen |
Diğer Kaynaklar |
-Diğer kaynaklar :
Schritte International im Beruf
Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter an der Rezeption |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Tanişma, kendini tanıtma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve teknikler |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
2. Hafta |
İsminizi söyleme, nereden gelindiğini , ülke isimlerini , hangi dilleri konuştuğunu sorma ve ifade etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarmaUygulamalı Anlatım |
3. Hafta |
İkamet yerini sorma ve ifade etme , aile üyelerini öğrenme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
4. Hafta |
Aile üyelerini ve arkadaşları tanıtma ve bununla ilgili alıştırmalar |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
5. Hafta |
0-20 arası sayıları öğrenme ve yaşını sorma ve ifade etme , formular doldurma |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
6. Hafta |
Öğrenilen konuların geniş tekrarı ve alıştırma kitabındaki bölümlerin yapılması |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
7. Hafta |
Basit yiyecek ve içecek maddelerinin öğrenilmesi ve arasınav öncesi konuların tekrarı |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Sınavdaki genel hataların gösterilmesi ve düzeltilmesi 21-100 arasındaki sayıları öprenme ve miktar - fiyat - ölçü belirtebilme |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
10. Hafta |
Alışveriş dialogları çalışması ve sevdiğini sevmediğini ifade edilmesi |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarmaSözlü Anlatım |
11. Hafta |
Alışveriş konusuyla ilgili alıştırma kitabındaki alıştırmalarla konunun pekişmesi |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
12. Hafta |
Ev ve evin bölümlerini öğrenme ve bununla ilgili dialoglar |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
13. Hafta |
Mobilya ve elektronik eşyaları öğrenme ve renk bilgisini de vererek konuşmalar yapabilme |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
14. Hafta |
100-1.00.000 arasındaki sayıları öğrenme ve alıştırma kitabındaki alıştırmalar ile konunun pekişmesi |
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma |
15. Hafta |
Final Sınavı |
|
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
ÖÇ-1 | Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma | ÖÇ-2 | Farklı olana saygı | ÖÇ-3 | Kritik düşünce yetisinin kazandırılması | ÖÇ-4 | Farklı stratejileri kullanma ve farklı olana saygı | ÖÇ-5 | Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Konukla iletişim Sağlamak | PÇ-2 | Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak | PÇ-3 | İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak | PÇ-4 | Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak | PÇ-5 | Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek | PÇ-6 | Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak | PÇ-7 | Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek | PÇ-8 | Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak | PÇ-9 | Turizmde pazarlamayı kavratmak | PÇ-10 | Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek | PÇ-11 | Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak |
|