Turizm sektörü içinde yer alan otel işletmelerinin en önemli fonksiyonu olan konaklamada kat hizmetlerinin rolünün ve öneminin anlaşılması dersin öncelikli amacı olup, bununla beraber kat hizmetleri departmanında organizasyon, iş dağılımı, insan kaynakları, yönetim, planlama, bilgi akışı ve kontrol konularının incelenmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
ÖĞR. GÖR. HANDE TÜTÜNCÜÇAKIR
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sektörden örnek olaylarla deneyimler aktarılır.Gezi-gözlem metodu ile öğrenciler yaptıkları projelerde araştırmalar da yaparak değerlendirilir.
Temel Kaynaklar
OTED, Detay Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kat Hizmetleri Bölümünün Tanımı, Konaklama İşletmeciliğindeki Önemi ve Diğer Bölümlerle İlişkisi
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta
Turizm Terimleri, İnsan Kaynakları, İş Gücü Devir Hızı Maliyeti, Personel Bulma, Personel Seçme, İşe Başlatma, Eğitim ve Performans Değerlendirme
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta
Kat Hizmetlerinde Bölümler Arası ve Bölüm İçi İletişim, Bilgisayar Ortamında İletişim, Opera, Tamirci Programları
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta
Kat Hizmetleri Depo Sayımı, Dönüşümlü ve Dönüşümsüz Malzemeler, Stok Kontrol, Temizlik Araç ve Gereç Kontrol Yöntemleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta
Kat Hizmetlerinde Planlama, İş Programları Envanter Planlama
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta
Kat Hizmetlerinde Organizasyon, İş Kotalarını Etkileyen Unsurlar, Programlama, Koordinasyon ve Denetim Yöntemleri
Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta
Vize Haftası
8. Hafta
Kat Hizmetleri İş Kontrolü, Materyal Kontrolü ve Performans Kontrolü, Bütçeleme, Bütçenin Hazırlanması, Kontrolü ve Bütçe Masraf Kalemleri
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
9. Hafta
Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen, Kişisel Hijyen, Çamaşır Hijyeni, Su Hijyeni, Misafir ve Personel Alanlarında Hijyen
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
10. Hafta
Cilalama, Halı Yıkama, İlaçlama, İç Mekan ve Dış Mekan Bitki Bakımı, Misafir Odalarının Dekorasyonu
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
11. Hafta
Kat Hizmetleri ve Güvenlik, Kat Hizmetlerinde Kaza Nedenleri, Misafir ve Otel Eşyalarının Korunması
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
12. Hafta
Tekstil Seçimi, Üniforma, Linen Bakım Sistemi ve İşleyişi
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
13. Hafta
Çamaşırhane Yönetimi, Çamaşır Hijyeni, Çamaşır ve Kir, Kuru Temizleme, Çamaşırhane İşlemlerinin Kontratla Yönetilmesi
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
14. Hafta
Kat Hizmetleri Standartları, Kuralları, Kullanılan Kelimeler ve Misafir İlişkileri Değerlendirmesi
FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Konaklama işletmelerinin önemini kavrama
ÖÇ-2
Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının rolünü belirleme
ÖÇ-3
Kat hizmetleri departmanının organizasyonunu öğrenme
ÖÇ-4
Kat hizmetleri departmanının iş dağılımını kavrama
ÖÇ-5
Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları uygulamalarını öğrenme
ÖÇ-6
Kat hizmetleri departmanı yönetiminin her aşamasını öğrenme
ÖÇ-7
Kat hizmetleri departmanında planlama uygulamalarının öğrenilmesi
ÖÇ-8
Kat hizmetleri departmanında bilgi akışının gerçekleştirilmesi
ÖÇ-9
Kat hizmetleri departmanında kontrol yöntemlerinin uygulanması
ÖÇ-10
Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlar ile koordinasyon ve iletişiminin ne şekilde işlediğinin öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2
Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3
İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4
Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5
Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6
Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7
Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8
Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9
Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10
Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11
Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak