Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO1023 1 KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Turizm sektörü içinde yer alan otel işletmelerinin en önemli fonksiyonu olan konaklamada kat hizmetlerinin rolünün ve öneminin anlaşılması dersin öncelikli amacı olup, bununla beraber kat hizmetleri departmanında organizasyon, iş dağılımı, insan kaynakları, yönetim, planlama, bilgi akışı ve kontrol konularının incelenmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri ÖĞR. GÖR. HANDE TÜTÜNCÜÇAKIR
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sektörden örnek olaylarla deneyimler aktarılır.Gezi-gözlem metodu ile öğrenciler yaptıkları projelerde araştırmalar da yaparak değerlendirilir.

Temel Kaynaklar OTED, Detay Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kat Hizmetleri Bölümünün Tanımı, Konaklama İşletmeciliğindeki Önemi ve Diğer Bölümlerle İlişkisi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Turizm Terimleri, İnsan Kaynakları, İş Gücü Devir Hızı Maliyeti, Personel Bulma, Personel Seçme, İşe Başlatma, Eğitim ve Performans Değerlendirme Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Kat Hizmetlerinde Bölümler Arası ve Bölüm İçi İletişim, Bilgisayar Ortamında İletişim, Opera, Tamirci Programları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Kat Hizmetleri Depo Sayımı, Dönüşümlü ve Dönüşümsüz Malzemeler, Stok Kontrol, Temizlik Araç ve Gereç Kontrol Yöntemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Kat Hizmetlerinde Planlama, İş Programları Envanter Planlama Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Kat Hizmetlerinde Organizasyon, İş Kotalarını Etkileyen Unsurlar, Programlama, Koordinasyon ve Denetim Yöntemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Kat Hizmetleri İş Kontrolü, Materyal Kontrolü ve Performans Kontrolü, Bütçeleme, Bütçenin Hazırlanması, Kontrolü ve Bütçe Masraf Kalemleri FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
9. Hafta Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen, Kişisel Hijyen, Çamaşır Hijyeni, Su Hijyeni, Misafir ve Personel Alanlarında Hijyen FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
10. Hafta Cilalama, Halı Yıkama, İlaçlama, İç Mekan ve Dış Mekan Bitki Bakımı, Misafir Odalarının Dekorasyonu FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
11. Hafta Kat Hizmetleri ve Güvenlik, Kat Hizmetlerinde Kaza Nedenleri, Misafir ve Otel Eşyalarının Korunması FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
12. Hafta Tekstil Seçimi, Üniforma, Linen Bakım Sistemi ve İşleyişi FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
13. Hafta Çamaşırhane Yönetimi, Çamaşır Hijyeni, Çamaşır ve Kir, Kuru Temizleme, Çamaşırhane İşlemlerinin Kontratla Yönetilmesi FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
14. Hafta Kat Hizmetleri Standartları, Kuralları, Kullanılan Kelimeler ve Misafir İlişkileri Değerlendirmesi FAIRMONT QUASAR HOTEL'de Uygulama
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Konaklama işletmelerinin önemini kavrama
ÖÇ-2Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının rolünü belirleme
ÖÇ-3Kat hizmetleri departmanının organizasyonunu öğrenme
ÖÇ-4Kat hizmetleri departmanının iş dağılımını kavrama
ÖÇ-5Kat hizmetleri departmanında insan kaynakları uygulamalarını öğrenme
ÖÇ-6Kat hizmetleri departmanı yönetiminin her aşamasını öğrenme
ÖÇ-7Kat hizmetleri departmanında planlama uygulamalarının öğrenilmesi
ÖÇ-8Kat hizmetleri departmanında bilgi akışının gerçekleştirilmesi
ÖÇ-9Kat hizmetleri departmanında kontrol yöntemlerinin uygulanması
ÖÇ-10Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlar ile koordinasyon ve iletişiminin ne şekilde işlediğinin öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9           
ÖÇ 10