Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ZİYAFET SERVİSİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO4025 4 ZİYAFET SERVİSİ YÖNETİMİ 3/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Öğrenci bu dersle ziyafet anlaşması yapmak ziyafet öncesi hazırlık yapmak ziyafet servisi yapmak outside catering organizasyonu yapmak müzik eğlence aktivitesini organize etmek catering servisini yapmak yeterliklerini alacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ HİLAL GÜNDOĞAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İncirli Yerleşkesi, Pazartesi, 13:00-15:50, 2B-04
Görüşme Saatleri ve Yeri İncirli Yerleşkesi, Perşembe, 12:00-13:00, 4A-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders notları ve eğitim materyalleri. sunum, anlatım vb.

Temel Kaynaklar Ziyafet Servisi Yönetimi ders notları
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Menü oluşturmak Talepleri kabul etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Ziyafet sözleşmesi yapılmasını sağlamak Örnek sunum (Demo) hazırlamak Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Ücreti tahsil edilmesini sağlamak Salon yerleşim planını yapmak Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Ziyafete göre personel organizasyonu yapmak Kullanılacak Ekipman, araç ve gereçleri temin etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Yiyecek servisi yapmak İçecek servisi yapmak Catering çalışma planı yapmak/kontrol etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Cateringde kullanılacak ekipman, araç-gereç ve ürünleri Cateringde Çalışacak Elemanları temin etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Cateringde kullanılacak ekipman, araç-gereç ve ürünleri Cateringde Çalışacak Elemanları temin etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
8. Hafta Vize
9. Hafta Catering operasyonunu Yönetmek Gereçleri temizlemek/ Depolamak temin etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Catering de kullanılan ekipman, Araç ve Teknik donanımı organize etmek Sunum ve Animasyon hizmetlerini organize etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Dekorasyon işlemlerini organize etmek Lojistik hizmetlerini organize etmek Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Ödeme planını yapmak İçecek servisi yapmak Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta Uygun müzik grubunu organize etmek Talepleri değerlendirmek/yardımcı olmak Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta Yiyecek servisi yapmak İçecek servisi yapmak Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Outside catering organizasyonu yapmak
ÖÇ-2Outside catering destek hizmetlerini organize etmek
ÖÇ-3Ziyafet anlaşması yapmak
ÖÇ-4Ziyafet öncesi hazırlıklar yapmak
ÖÇ-5Ziyafet servisini yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5