|
Dersin Amacı |
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, Rusça A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
|
Ön Koşullar |
- |
Eş Koşullar |
- |
Özel Koşullar |
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi) |
Öğretim Üyeleri |
ÖĞR.GÖR. SELİN SOLAK BERBEROĞLU |
Asistanlar |
- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi |
Temel Kaynaklar |
- Karabanova N.B. Matryoşka A0;2018 Nüans Publishing . Ankara. Türkiye |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Kiril Alfabesi. Kitap harfi ve el yazısı ile yazma ve okuma. Selamlaşma. Tanışma. Adını söyleyebilme. Başkasının adını sorabilme. Telefonda konuşma. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
2. Hafta |
Rusçada vurgu. Vurgulu ve Vurgusuz kelimeler.Ünlü ve ünsüzler. Rusçada tonlama. Fiilsiz şimdiki zamanda basit cümleler. Canlı ve cansız isimler. Dinleme alıştırmaları. “Bu kim?, Bu ne?” soruları. “Ve” ve “ise”bağlaçları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
3. Hafta |
Tonlama. Sayılar. Kişi zamirlerinin kullanımı. İsimlerde cins kavramı. Meslek sorma, söyleme. Tanışmadığımız birine soru sorma. Şehir yaşamında dil kullanımı: Restoranda sipariş verme. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
4. Hafta |
Kişinin işini sorma. Nasılsın? Demeyi öğrenelim. Meslekler hakkında konuşmayı öğrenelim. Bunun kimin eşyası olduğunu öğrenelim. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
5. Hafta |
İyelik zamirleri (Kimin? - benim, senin, bizim, sizin). Rusçada fiiller ve şimdiki zamanda çekimleri. Karmaşık cümle yapıları: Ailemizden bahsedelim. Kişinin ne yapmakta olduğunu öğrenelim. Okuma ve dinleme alıştırmaları.
|
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
6. Hafta |
Zaman ifadeleri: haftanın günleri, belirli bir zaman. (Ne zaman?): Pazartesi gezi, 3’te…vb. Belirli bir zaman. (Saat şimdi kaç?): Saat şimdi 3. Saati sormayı ve söylemeyi öğrenelim. Bir olayın saatini söylemeyi öğrenelim. Okuma ve dinleme alıştırmaları.
|
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
7. Hafta |
İsimlerin ve iyelik zamirlerinin çoğulları. Bir hareketin amacını soralım ve bunun hakkında konuşalım. Bir mağazaya gidince ne yapmamız gerek. Bir şeyin fiyatını nasıl sorarız. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
8. Hafta |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
9. Hafta |
Fiilerin şimdiki zamanda 1. ve 2. şekilde çekimi. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
10. Hafta |
Karmaşık cümleler. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
11. Hafta |
İsimlerin çekimi. İsmin “-de” hali; - Bir kişinin yaşadığı, eğitim aldığı, çalıştığı yer. Bir kimsenin ne ya da kim hakkında düşündüğü. Hareketin zamanı. Boş zamanlarımızda ne yapıyoruz anlatalım. Nerede, ne zaman ve nasıl dinlenmeyi seviyoruz? Telefon numarası ve adres bilgisi vermeyi öğrenelim. Okuma ve dinleme alıştırmaları. |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
12. Hafta |
Edatlar ve karmaşık cümleler. Nerede bulunduğumuzu öğrenelim. Bir odada,(şehirde, ülkede…) nerelerde neler bulunduğundan bahsedelim. Çalıştığımız ve okuduğumuz yerle ilgili konuşalım. Okuma ve dinleme alıştırmaları.
|
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
13. Hafta |
Rusça ismin hallerine kısa bakış. İsmin –i hali. İsmin edatlı hali. Ne zaman sorusunun ismin – de halinde karşılığı.
|
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
14. Hafta |
Telaffus ve konuşma çalışmalar.
|
Görsel ve İşitsel Kaynaklar |
15. Hafta |
Final Sınavı |
|
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
ÖÇ-1 | Kiril alfabesinin özelliklerini ve temel telaffuz kurallarını tespit edebilecek. | ÖÇ-2 | Rusça'da isimleri doğru kullanabilecek. | ÖÇ-3 | Günlük hayatta kendilerini ifade etmek için gerekli temel kelimeleri kullanabilecek. | ÖÇ-4 | Temel cümle yapılarını kullanabilecek. | ÖÇ-5 | Günlük hayatta basit karşılıklı konuşmalar yapabilecek |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Konukla iletişim Sağlamak | PÇ-2 | Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak | PÇ-3 | İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak | PÇ-4 | Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak | PÇ-5 | Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek | PÇ-6 | Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak | PÇ-7 | Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek | PÇ-8 | Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak | PÇ-9 | Turizmde pazarlamayı kavratmak | PÇ-10 | Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek | PÇ-11 | Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak |
|