Program Çıktıları |
PÇ-1 | Konukla iletişim Sağlamak | PÇ-2 | Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak | PÇ-3 | İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak | PÇ-4 | Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak | PÇ-5 | Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek | PÇ-6 | Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak | PÇ-7 | Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek | PÇ-8 | Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak | PÇ-9 | Turizmde pazarlamayı kavratmak | PÇ-10 | Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek | PÇ-11 | Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1-1-Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
2-2-Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
3-3-Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
4-4-Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
|
Beceriler
|
1-1-Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
2-2-Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
3-3-Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
4-4-Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
5-5-Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
6-6-Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-1-Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
2-2-Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
3-3-Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir.
4-4-Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
5-5-Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1-1-Kendi kendine öğrenir, kendini ve zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir.
2-2-Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
3-3-Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-1-Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
2-2-Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar.
3-3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4-4-Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1-1-Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
2-2-Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
3-3-Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
4-4-Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahip olur.
5-5-Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
6-6-Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
7-7-İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
|
|
|