Seçtiği konu ile ilgili literatür taraması yapmak. Çözüm üretmek ve seçtiği yazılımlar ile proje hazırlamak, projenin sonuç raporunu hazırlayarak sunmak.
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısımı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Bahar Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
Microsoft Project 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Carl Chatfield and Timothy Johnson D. (Paperback - Jun 28, 2010)
Microsoft Visual C# 2010 Step by Step by John Sharp (Paperback - Mar 31, 2010)
Microsoft ADO.NET, Rebecca M.Riordan, Arkadaş Yayınları, 2003.
Profesyonel Programlama Teknikleri .NET, Tansu Türkoğlu, 2007.
C# ‘ı Kavramak, Tom Archer, Arkadaş Yayınları, 2001.
Pro C# 2010 and the .NET 4 Platform by Andrew W. Troelsen (May 14, 2010).
Adım Adım Microsoft Visual ASP.NET, G. Andrew Duthie, Arkadaş Yayınevi, 2002.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Proje konusu ile ilgili araştırmalar.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
2. Hafta
Yazılım araştırmaları, kurulumu ve kullanımı.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
3. Hafta
Veri tabanı araştırmaları ve kurulumu.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
4. Hafta
Veri tabanını oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
5. Hafta
Projenin güvenlş girişlerini oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
6. Hafta
Projenin sayfalarının oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
7. Hafta
Proje sayfalarında veri tabanı uygulamalarını oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
8. Hafta
Görsel uygulamalar oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
9. Hafta
Kullanıcı işlemleri.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
10. Hafta
Yönetici işlemleri.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
11. Hafta
Projenin setup ve dağıtımı.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
12. Hafta
Projenin gözden geçirilmesi ve eksiklerin giderilmesi.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
13. Hafta
Proje raporunun oluşturulması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
14. Hafta
Proje sunumunu hazırlanması, tartışılması.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar.
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Bir konu belirleyerek gerekli araştırmaları yapabilir, gerekli yazılımları seçebilir ve anlatabilir.
ÖÇ-2
Seçtiği konuda proje tasarımı yapabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-3
Projenin yürütücülüğünü yababilir, uygulayabilir ve açıklayabilir.
ÖÇ-4
Projesinde gerekli yazılımları kullanabilir, program geliştirebilir ve tartışabilir.
ÖÇ-5
Proje raporunu oluşturabilir ve sunabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.