Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı Öğrencilerin bilgisayar bilimlerinde kullanılan temel veri tiplerini anlaması,analiz etmesi ve verimli uygulaması.Verilen bir kullanıcı probleminde,teorotiksel ve pratiksel verim analizlerine göre uygun soyut veri tipi uygulaması seçme ve bu kullanıcı programında kullanabilmek için nesne yönelimli bir veri yapısı dizaynı sağlaması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Soyut Veri Tipi Tanımlama Ve Kullanma Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
2. Hafta Soyut Veri Tipi Tanımlama Ve Kullanma Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
3. Hafta Arama ve Sıralama Algoritmaları Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
4. Hafta Arama ve Sıralama Algoritmaları Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
5. Hafta Diziler, Karakter Dizileri, İşaretçiler ve Bağlı Yapılar. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
6. Hafta Diziler, Karakter Dizileri, İşaretçiler ve Bağlı Yapılar. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
7. Hafta Öz Yineleme Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
8. Hafta Öz Yineleme Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
9. Hafta Büyük O Gösterimi ile Ayrıntılı Asimptotik Zaman ve Uzay Karmaşıklı Hesabı, Omega ve Teta Notasyonları dahilinde Algoritmik Analize Giriş. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
10. Hafta Büyük O Gösterimi ile Ayrıntılı Asimptotik Zaman ve Uzay Karmaşıklı Hesabı, Omega ve Teta Notasyonları dahilinde Algoritmik Analize Giriş. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
11. Hafta Veri Yapılarının Nesne Yönelimli Gösterimi ve Farklı İmplementasyonların Artıları, Eksileri : Yığıt, Kuyruk, Liste, Ağaç ve Graflar. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
12. Hafta Veri Yapılarının Nesne Yönelimli Gösterimi ve Farklı İmplementasyonların Artıları, Eksileri : Yığıt, Kuyruk, Liste, Ağaç ve Graflar. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
13. Hafta Aşırı Yükleme, Kalıtım, Şablonlar ve İstisnai Durum Yönetimi. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
14. Hafta Aşırı Yükleme, Kalıtım, Şablonlar ve İstisnai Durum Yönetimi. Sözlü anlatım, sunum, laboratuvar, uygulama, tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Algoritma yönlerini kavrama:basit sıramala ve arama algoritmaları,yinemele,asimptotik alan ve karmaşık analizler Büyük-O,omega ve teta notasyonlarını kullanma.
ÖÇ-2Verimli ADT uygulaması kavrama :Nesne yönenimli programlama yaklaşımları,ADT uygulamalarında dinamik hafıza işleme.ADT klasını kullanıcı protokolüyle birleştirme.
ÖÇ-3Temel soyut veri tiplerini kavrama:ADT nedir?Basit ADTs listeleri,yığınları,sıraları,ağaçları,grafikleri gibi.Hangi şartta ADT’nin ne olduğu.
ÖÇ-4problem analizi
ÖÇ-5çözüm alternatiflerinin oluşturulması
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75