Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı Öğrenciye temel mekanik bilgisinin öğretilmesi
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
2. Hafta Düzgün Doğrusal Hareket Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
3. Hafta İki ve Üç Boyutta Hareket Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
4. Hafta Newton Hareket Kanunları Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
5. Hafta Newton Hareket Kanunları Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
6. Hafta Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
7. Hafta Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
8. Hafta İş ve Kinetik Enerji Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
9. Hafta Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
10. Hafta Momentum, İtki ve Çarpışmalar Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
11. Hafta Katı Cisimlerin Dönel Hareketi Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
12. Hafta Katı Cisimlerin Dönel Hareketi Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
13. Hafta Dönel Hareketin Dinamiği Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
14. Hafta Equilibrium Sözel Anlatım, Uygulama, Tartışma
15. Hafta Denge Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Vektörlerin ve vektör bileşenlerinin kullanımı, vektörlerin toplanması çıkartılması, birim vektör notasyonunun kullanımı, skaler ve vektörel çarpımların kullanımı ve anlaşılması. Standart birimleri kullanarak fiziksel niceliklerin tanımlanması ve grafiklerinin yorumlanması.
ÖÇ-2Düzgün doğrusal hareketin açıklanması, anlık doğrusal ivme ve doğrusal hızın tanımlanması, serbest düşmenin incelenmesi, değişen ivme ile düzgün doğrusal hareketin incelenmesi. Bir cismin hareketinin 2 ve 3 boyutta incelenmesi.
ÖÇ-3Tekdüze ve tekdüze olmayan dairesel hareketin anlaşılması. Hareket eden bir cismin hızının iki farklı referans sistemine göre karşılaştırılması.
ÖÇ-4Doğanın dört temel kuvvetinin anlaşılması. Bir cisim üzerindeki net kuvvet ile cismin kütlesi ve ivmesi arasındaki ilişkinin anlaşılması, iki cismin birbirine uyguladığı kuvvetlerin ilişkilendirilmesi, Newton hareket yasalarının uygulanması. Bir kuvvet tarafından yapılan işin anlaşılması, iş-enerji kuramının kullanılması ve enerjinin korunumu yasasının incelenmesi.
ÖÇ-5Momentumun korunumunun gerekliliklerinin incelenmesi ve momentumun çeşitli çarpışmaların araştırılmasında bir araç olarak kullanılması. Dönel hareketin incelenmesi ve doğrusal ile açısal hareketin ilişkilendirilmesi, torkun dönel hareketi nasıl sağladığının anlaşılması ve dönel hareket ile açısal momentumun ilişkilendirilmesi. Denge koşullarının tartışılması, gerilim ile gerinim arasındaki ilişkinin kurulması ve bunların Hooke kanunu ile birleştirilmesi. Mekanik kavramlarını içeren deneyler kurmak, veri almak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75