Öğrenciye temel elektrik ve manyetizma bilgisinin öğretilmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Elektrik Yük ve Elektrik Alan
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
2. Hafta
Gauss Kanunu
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
3. Hafta
Gauss Kanunu
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
4. Hafta
Elektrik Potansiyel
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
5. Hafta
Kapasitans ve Dielektrik
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
6. Hafta
Kapasitans ve Dielektrik
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
7. Hafta
Akım, Direnç, Elektromotif Kuvvet
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
8. Hafta
Akım, Direnç, Elektromotif Kuvvet
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
9. Hafta
Doğru Akım Devreleri
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
10. Hafta
Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvet
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
11. Hafta
Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvet
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
12. Hafta
Manyetik Alan Kaynakları
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
13. Hafta
Elektromanyetik İndüksiyon
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
14. Hafta
Endüktans
Sözlü anlatım, sunum, uygulama, tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Elektrik yüklerinin doğasının, iletken ve yalıtkanlarda nasıl davrandıkların anlaşılması; Coulomb kanunu kullanılarak elektrik kuvvetin hesaplanması.
Elektrik alanları tanımlamak ve yorumlamak için elektrik alan çizgilerinin kullanımı.
ÖÇ-2
Elektrik akıyı hesaplamak için Gauss kanunun kullanımı ve çeşitli simetrik yük dağılımının elektrik alanın hesaplanması.
Birden fazla elektrik yük için elektrik potansiyel enerjisinin tanımlanması; eşpotansiyel yüzeylerin takibi ile elektrik alanın bulunması.
ÖÇ-3
Bir ağ içerisindeki kapasitörlerin ve yük depolama kapasitelerinin analizi; bir kapasitör içerisinde depolanan enerji miktarının belirlenmesi, dielektriklerin kapasitörleri nasıl daha verimli yaptığının anlaşılması.
Elektriksel akım, direnç ve elektromotif kuvvetin ilişkilendirilmesi; bir iletkendeki yüklerin hareketinin açıklanması; devre kurulması ve içlerindeki güç ve enerjinin belirlenmesi.
ÖÇ-4
Kirchoff kanunları kullanılarak çeşitli elemanlara sahip devrelerin analizi; bir devrede bir multimetrenin kullanımı, ev içi eletrik tesisatında devrelerin kullanımı.
Mıknatısların özelliklerinin anlaşılması; bir manyetik alan içerisindeki hareketin incelenmesi; akım taşıyan iletkenler üzerine uygulanan manyetik kuvvetin analizi.
ÖÇ-5
Akım taşıyan bir iletkenin veya simetrik akım dağılımlarının manyetik alanlarının Ampere kanunu kullanılarak hesaplanması.
Maxwell’in elektrik ve manyetizmayı açıklayan dört temel bağıntısının anlaşılması.
İndüktör uygulamalarını incelenmesi; devrelerdeki elektrik salınımların tartışılması.
Elektrik ve manyetik kavramları içeren deneyler kurmak, veri almak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.