Dersin içeriğini: TEMEL TASARIM SÜRECİ; temel tasarım TANIMLAMA ARACI ÖĞELER (nokta, çizgi, ölçü, doku, şekil, renk, yön, aralık, hareket ve ışık-gölge), temel TASARIM İLKELERİ (tekrar, uygunluk, zıtlık, kademelenme, denge ve birlik) ve GÖRSEL ALGILAMA aracı kavramlar (yakınlık, benzerlik, bağıntı, simetri ve saydamlık), şekil / biçim ve çalışma alanı ilişkisi ve iki ve üç boyutlu çalışma alanları konuları oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin açıklanması
SUNUM, UYGULAMA
2. Hafta
Temel Tasarımla ilgili kavramların açıklanması Tasarım/ Tasarlama / Yaratıcılık
SUNUM, UYGULAMA
3. Hafta
Tasarım Elemanlarından Nokta/ Çizgi / Yön konularının işlenmesi
SUNUM, UYGULAMA
4. Hafta
Nokta/ Çizgi / yön konularının devamı
SUNUM, UYGULAMA
5. Hafta
Ölçü/ Biçim/ Oran / Aralık konuları
SUNUM, UYGULAMA
6. Hafta
Ölçü/ Biçim/ Oran / Aralık konularına devam
SUNUM, UYGULAMA
7. Hafta
Tasarım elemanlarından Doku
SUNUM, UYGULAMA
8. Hafta
Değer ve Renk
SUNUM, UYGULAMA
9. Hafta
Değer ve Renk konularının devamı
SUNUM, UYGULAMA
10. Hafta
Şekil- Zemin Anlatımları- Belirlilik
SUNUM, UYGULAMA
11. Hafta
Düzlem / Yüzey/ Mekan / Form
SUNUM, UYGULAMA
12. Hafta
Tasarım ilkeleri Tekrar / Harmony / Kontrast
SUNUM, UYGULAMA
13. Hafta
Tasarım ilkeleri Koram
SUNUM, UYGULAMA
14. Hafta
Tasarım İlkeleri Egemenlik /Denge /Birlik
SUNUM, UYGULAMA
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
İki boyutlu biçimsel kompozisyon ilkelerine ilişkin bilgi edinme, (BİLGİ)
ÖÇ-2
Düşüncelerin soyut anlatımlarla ifade edilmesi (BECERİ)
ÖÇ-3
Uygun sunumlar yapabilmek için el çizimleri ve grafik anlatım becerisinin kazandırılması (BECERİ)
İki ve üç boyutlu biçimsel kompozisyonlar oluşturma ve tasarlama (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.