Dersin amacı söyleşi ve röportaj arasındaki farklılıklar ve benzerlikleri öğretmek ve örneklerle incelemektir.
Ön Koşullar
----
Eş Koşullar
------
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gökay Kalaycıoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,Tartışma,uygulama
Temel Kaynaklar
İnside Reporting: A Practical Guide to the Craft of Journalism, TimHarrower, Mc Graw Hill.2007.
N News Gathering and News Writing. eal, Robert M. News. Kessinger Publishing. 2007.
Söyleşi mi Röportaj mı?- Pof. Dr. Atilla Girgin
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Röportajın tanımı ve türleri
Sözlü anlatım,uygulama
2. Hafta
Söyleşinin tanımı ve röportaj ile arasındaki fark
Sözlü anlatım,uygulama
3. Hafta
Haber röportajı ve temel özellikleri
Sözlü anlatım,uygulama
4. Hafta
Araştırma röportajı ve örnekleri
Sözlü anlatım,uygulama
5. Hafta
Röportajda fotoğraf çekiminin önemi
Sözlü anlatım,uygulama
6. Hafta
Basın toplantısında soru- cevap
Sözlü anlatım,uygulama
7. Hafta
Vize sınavı
8. Hafta
Biyografik röportaj
Sözlü anlatım,uygulama
9. Hafta
Tarihi röportaj
Sözlü anlatım,uygulama
10. Hafta
Macera veya kişisel öykü röportajı
Sözlü anlatım,uygulama
11. Hafta
Bulvar gazeteciliğinde röportaj
Sözlü anlatım,uygulama
12. Hafta
Magazin ve kültür- sanat röportajı
Sözlü anlatım,uygulama
13. Hafta
Bir mekânla röportaj
Sözlü anlatım,uygulama
14. Hafta
Röportaj konularının seçimi
Sözlü anlatım,uygulama
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Röportaj toplama ve yazma teknikleri konusunda temel bilgi ve becerileri tanımlar.
ÖÇ-2
Röportaj ve söyleşi arasındaki farkı öğrenir.
ÖÇ-3
Farklı mecralar için uygulama yapar.
ÖÇ-4
Farklı medya metinleri için gerekli haber toplama ve yazma tekniklerini uygular
ÖÇ-5
Farklı mecralardaki röportajlar için yazma ve ifade etme becerilerini pratik eder
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma