Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin tanımlanması ve unsurları
Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta
İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim.
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta
Kültürlerarası iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta
Mesleki yazışma teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta
Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta
Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi
Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta
Örgütsel iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta
Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta
Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3
İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4
Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma