İletişim, insan ilişkilerinde en önemli ve yadsınamaz konulardan biridir. Kişilerin hedeflerine ulaşmaları gerek özel, gerekse iş hayatında doğru iletişim kurmaları ile mümkündür. Doğru iletişim kurmak, öncelikle benlik tanıma, doğru kanalları seçebilme, etkili iletişim tekniklerini ve beden dilini doğru kullanmakla olasıdır. Kişilerarası iletişim, iletişim kurulan kişileri değerlendirerek varılan yargıya göre davranma sanatı olarak da tanımlanmaktadır. Buna dayanarak, dersimizde sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerinin sentezlenmesiyle hedeflenen noktaya nasıl varılabileceğinin incelikleri işlenecektir.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Kübra Mertel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
* %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
GENEL DEĞERLENDİRME
Dijital Eğitim
2. Hafta
İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ
Dijital Eğitim
3. Hafta
ETKİLİ İLETİŞİM KAVRAMI VE SÜRECİ
Dijital Eğitim
4. Hafta
ETKİLİ İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Dijital Eğitim
5. Hafta
DİNLEME BECERİSİ
Dijital Eğitim
6. Hafta
EMPATİ BECERİSİ VE EMPATİK İLETİŞİM
Dijital Eğitim
7. Hafta
TUTUMLAR VE SOSYAL ETKİLER
Dijital Eğitim
8. Hafta
ETKİLİ İLETİŞİM VE DUYGUSAL ZEKÂ
Dijital Eğitim
9. Hafta
SÖZSÜZ İLETİŞİM BECERİLERİ
Dijital Eğitim
10. Hafta
BEDEN DİLİ/KİNEZİK
Dijital Eğitim
11. Hafta
DOKUNMA YOLUYLA İLETİŞİM/HAPTİK
Dijital Eğitim
12. Hafta
GÖZ TEMASI VE KROKSEMİ
Dijital Eğitim
13. Hafta
Final Sınavı
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim ve teknolojilerini olgularını kavramak
ÖÇ-2
Toplum ve teknoloji ilişkisini anlamak
ÖÇ-3
Bilgi toplumu ve enformasyon toplumu özelliklerini analiz etmek
ÖÇ-4
E-devlet, E-demokrasi ve Yönetişim olgularını kavramak
ÖÇ-5
Öğrencinin iletişim ve teknolojileri kavramları çerçevesinde toplumsal değişimİ
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma