|
|
|
Bitirme Projesi I
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
RTV3001 |
3 |
Bitirme Projesi I |
2/4/0 |
Z |
Türkçe |
6 |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencinin bireysel olarak hazırlayacağı bitirme projesi ile bugüne kadar öğrendiklerini uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Selin Okumuş |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Pazartesi 09.00-14:45 5b02 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Çarşamba, 13:00-14:00 RTV STÜDYOSU |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Anlatım, Uygulama |
Temel Kaynaklar |
Sinema ve Videoda Kısa Film I,II, III, David Irving, Peter W. Rea,Es Yay.2004 |
Diğer Kaynaklar |
Kısa Film Ders Notu |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Kısa film nedir? |
Sözlü anlatım,uygulama |
2. Hafta |
Kısa filmde öykü ve karakter yaratma |
Sözlü anlatım,uygulama |
3. Hafta |
Sinopsis, tretman, senaryo, çekim senaryosu |
Sözlü anlatım,uygulama |
4. Hafta |
Sinopsis, tretman, senaryo, çekim senaryosu |
Sözlü anlatım,uygulama |
5. Hafta |
Kısa filmde kurgu |
Sözlü anlatım,uygulama |
6. Hafta |
Kısa filmlerden örnekler izleme |
Sözlü anlatım,uygulama |
7. Hafta |
Kısa film projesi oluşturma |
Sözlü anlatım,uygulama |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
Öğrencilerin kısa filmlerini değerlendirme |
Sözlü anlatım,uygulama |
10. Hafta |
Öğrencilerin kısa filmlerini değerlendirme |
Sözlü anlatım,uygulama |
11. Hafta |
Belgesel film ve temel kavramlar, belgesel film çeşitleri |
Sözlü anlatım,uygulama |
12. Hafta |
Belgesel film yapım aşamaları |
Sözlü anlatım,uygulama |
13. Hafta |
Belgesel filmde araştırma yöntemleri |
Sözlü anlatım,uygulama |
14. Hafta |
Belgesel filmde akış oluşturma |
Sözlü anlatım,uygulama |
15. Hafta |
Final Sınavı |
|
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Projeler |
2 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | Kısa filmde öykü yaratımını kavramak | ÖÇ-2 | Örnek kısa film çalışmalarını gözlemleyerek, kısa film hazırlama sürecini analiz etmek | ÖÇ-3 | Belgesel sinemanın yapım aşamalarını kavrayabilmek | ÖÇ-4 | Örnek belgesel film çalışmalarını gözlemleyerek, belgesel film hazırlama sürecini analiz etmek | ÖÇ-5 | Sanatsal bakış açılarını geliştirerek sinema dilinin kurallarına uygunkısa filmler gerçekleştirmek |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme | PÇ-2 | Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme | PÇ-3 | Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi | PÇ-4 | Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme | PÇ-5 | Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme | PÇ-6 | Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi | PÇ-7 | Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
| PÇ-8 | Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi | PÇ-9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma | PÇ-10 | Takım çalışması yapabilme becerisi | PÇ-11 | Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma | PÇ-12 | Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma | PÇ-13 | Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme | PÇ-14 | Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma | PÇ-15 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|