|
|
|
İleri Görüntü Uygulamaları II
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
MRT4002 |
4 |
İleri Görüntü Uygulamaları II |
2/0/0 |
Z |
Türkçe |
2 |
|
Dersin Amacı |
Aydınlatma araçlarını tanıma ve ileri kullanma tekniklerini öğrenme, film çekimi işlemlerini öğrenme, HD kameralar ve kullanımını öğrenme |
Ön Koşullar |
Yok |
Eş Koşullar |
Yok |
Özel Koşullar |
Yok |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Selin Okumuş |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
---- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım Uygulama |
Temel Kaynaklar |
Sinematografi, Blain Brown,Hill yayınları, 2000
Sinemanın 5 temel öğesi, J. Mascelli hill yayınları, 2002 |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Işığın Doğası, renk kuramı, ışık ve renk. |
Anlatım Uygulama |
2. Hafta |
Işıklandırma araçları. HMI, tungsten, floresan lambalar |
Anlatım Uygulama |
3. Hafta |
Set çalışmaları |
Anlatım Uygulama |
4. Hafta |
Anlatım unsuru olarak ışık ve kompozisyon |
Anlatım Uygulama |
5. Hafta |
Işık ve gölge kullanımı. |
Anlatım Uygulama |
6. Hafta |
Rengi denetlemek, renk ısısı, beyaz nedir? Filtreler |
Anlatım Uygulama |
7. Hafta |
Işık dengesi kurma |
Anlatım Uygulama |
8. Hafta |
Ara Sınav |
|
9. Hafta |
HD sistemler |
Anlatım Uygulama |
10. Hafta |
Film telesine videoya, videodan filme baskı. |
Anlatım Uygulama |
11. Hafta |
Film laboratuvar ziyaret |
Anlatım Uygulama |
12. Hafta |
Efekt filtrelerin kullanımı. |
Anlatım Uygulama |
13. Hafta |
Set çalışmaları gündüz. |
Anlatım Uygulama |
14. Hafta |
Set çalışmaları gece. |
Anlatım Uygulama |
15. Hafta |
Final Sınavı |
|
16. Hafta |
Final Sınavı |
|
17. Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
30 |
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum |
1 |
10 |
Derse Devam / Katılım |
1 |
20 |
Final |
1 |
40 |
ÖÇ-1 | Yönetmen olacak öğrencinin tüm teknik bilgileri öğrenmesini sağlamak | ÖÇ-2 | Görüntü yönetmeni olacak öğrencinin ışık ve kamera ile ilgili teknikleri öğrenme ve uygulamasını yapmak | ÖÇ-3 | Yapım işinde yer alan öğrencilerin tüm teknik malzemeyi öğrenme ve buna bağlı olarak bütçe yapma ve kiralama için çalışma yapma | ÖÇ-4 | Film işlemlerini öğrenme | ÖÇ-5 | Set çalışmaları yapmak. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme | PÇ-2 | Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme | PÇ-3 | Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi | PÇ-4 | Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme | PÇ-5 | Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme | PÇ-6 | Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi | PÇ-7 | Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
| PÇ-8 | Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi | PÇ-9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma | PÇ-10 | Takım çalışması yapabilme becerisi | PÇ-11 | Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma | PÇ-12 | Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma | PÇ-13 | Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme | PÇ-14 | Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma | PÇ-15 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|