Radyo ve Televizyon haberciliğinin temel kavramlarının ve haberi yazma kurallarının daha etkin bir bicimde kullanilarak haberin özünü anlamak ve yazmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gökay Kalaycıoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
Kıvanç Oya, Radyo Televizyon Haberciliği, Devlet kitapları, Ankara,2001.
Diğer Kaynaklar
Ders Notu
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Haberin dili ve ozellikleri
Anlatım,uygulama
2. Hafta
Haberin Yapısal Özellikleri
Anlatım,uygulama
3. Hafta
Gazete, Radyo ve Televizyon Haberi Arasındaki Farklar
Anlatım,uygulama
4. Hafta
Haber Çeşitleri
Anlatım,uygulama
5. Hafta
Haber Bülteni Formatı
Anlatım,uygulama
6. Hafta
Haberin Yayın Süreci
Ana Haber Bülteni
Ara Haberler
Kapanış Haberleri
Anlatım,uygulama
7. Hafta
Özel haber ve özel haberi Araştırma Yöntemleri
Anlatım,uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Özel Haber Nedir? Özel Haber Araştırma Yöntemleri Özel Haber Yazma Yöntemleri
Özel Haber Yazarken Dikkat Edilmesi gereken Kurallar.
Anlatım,uygulama
10. Hafta
Sesli Haber
DSF (Doğal Ses FondaAnonslu Haber
Anonslu Röportajlı Haber
Röportajlı Haber.
Anlatım,uygulama
11. Hafta
Haber görüntü kaynakları ve görüntüyü izlemek
Anlatım,uygulama
12. Hafta
HABER ÇEKİMİ YAPILMASI
Çekim Yerine Ulaşılması
Konum Tespiti Yapılması
Tek Kamera ile Yapılan Röportaj
İki Kamera ile Yapılan Röportaj
Üç Kamera ile Yapılan Röportaj
Ortama Uygun Kamera Ayarları Yapılması
Görüntüye Time Code Döşemek.
Anlatım,uygulama
13. Hafta
Haber Merkezinde Çalışan Kameramanın Çekim Sonrası İşlemleri
Anlatım,uygulama
14. Hafta
Radyo ile Tv arasindaki haber hazirlama konusunda tartisma
Anlatım,uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Haberin dili ve özelliklerini kavrama
ÖÇ-2
Haber çeşitlerini analiz etme
ÖÇ-3
Haber çekim örnekleri ve uygulamaları
ÖÇ-4
Hayat boyu öğrenme perspektifinde bireysel öğrenmeyi destekleyici, öğrenci merkezli ve yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulama
ÖÇ-5
Gazete, Radyo ve Televizyon Haberi Arasındaki Farkları görmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma