Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
----
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
----
Ders Gün,Saat ve Yeri
BU DÖNEM DERS AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar,
Temel Kaynaklar
Müge Eldemir, Yeni Medya Üzerine, Nüve Kültür Merkezi, Eylül 2013
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Medya Nedir? yeni kavramı ve internetin gelişimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yeni Medya ve Geleneksel Medyanın karşılaştırılması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Medya yakınsaması (convergence) ve siber kültür (cyberculture) kavramları
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Yeni medyanın kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ilişkisi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Sosyal medya nedir? Sosyal medya platformların kurumlar için önemi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Yeni medya ve XYZ kuşakları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yeni medya ve reklam
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Gerçek Zamanlı Pazarlama
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Second Life
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Second Life
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yeni medya ve habercilik
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Yeni medya ve habercilik
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir
ÖÇ-2
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye geleceklerdir.
ÖÇ-3
Meslekleriyle ilgili araçları ve yazılımlar doğru kullanarak projeleri uygulayabilecektir
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçalar ı birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
ÖÇ-5
Yazılımlarla tasarımlar ve projeler gerçekleştireceklerdir
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma