Öğrencilerin Medya Etiği Kavramını benimsemesi ve etik ile ilkelerin kapsamlı olarak bilip geleneksel ve yeni medya ile etiğe ilişkin sorunların tartışılması.
Ön Koşullar
--
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
--
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, uygulama
Temel Kaynaklar
Kandemir, Ceylan. İPTV Yayıncılığının Sorunları ve Geleceği: İstanbul, Derin Yayınları, 2000
Büyükaslan, Ali-Kırık, Ali Murat. Sosyal Medya Araştırmaları, İstanbul: Çizgi Kitabevi, 2013
Yerlikaya, İlhan. Bireysel Eksenli İnteraktif Yayıncılık: IPTV, Ankara: Türkiye Bilişim Derneği-RTÜK, 2008
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ahlak, Etik, Mesleki Etik kavramları
Anlatım, uygulama
2. Hafta
Basın Ahlak Kuralları ve Basında Özdenetim
Anlatım, uygulama
3. Hafta
Basın Ahlak Kurallarının Uygulanması : Gönüllü ve Yasaya Dayanan Zorunlu Kuruluşlar
Anlatım, uygulama
4. Hafta
Liberal Kuram
Anlatım, uygulama
5. Hafta
Vize Sınavı
6. Hafta
Otoriter ve totaliter rejimlerin basına yaklaşımları ve etik anlayış
Anlatım, uygulama
7. Hafta
Toplumsal sorumluluk kuramı ve liberal kuramla karşılaştırılması
Anlatım, uygulama
8. Hafta
Cumhuriyet öncesi dönemde Türk basınında basın ahlakı ile ilgili yasal girişimler
Anlatım, uygulama
9. Hafta
Cumhuriyet sonrası dönemde basın ahlakı ile ilgili girişim ve gelişmeler
Anlatım, uygulama
10. Hafta
Cumhuriyet sonrası dönemde basın ahlakı ile ilgili girişim ve gelişmeler
Anlatım, uygulama
11. Hafta
Cumhuriyet sonrası dönemde basın ahlakı ile ilgili girişim ve gelişmeler
Anlatım, uygulama
12. Hafta
Gazeteciler Cemiyeti
Anlatım, uygulama
13. Hafta
Basın Şeref Divanı
Anlatım, uygulama
14. Hafta
Basın Konseyi
Anlatım, uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Anlatım, uygulama
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını öğrenmek
ÖÇ-2
Etik ve ahlak arasındaki farkı anlar. Etik ve ahlak üzerine felsefi görüşleri öğrenir
ÖÇ-3
Türk basınında etik olgusunu öğrenir
ÖÇ-4
Medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi açıklayan kuramları etik bağlamında bilir.
ÖÇ-5
Etik ve ahlak üzerine felsefi görüşleri öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma