Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fikri Haklar ve Tasarım Etiği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MRT1906 1 Fikri Haklar ve Tasarım Etiği 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğrencilerin görsel kültür konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda ders, öğrencileri çok çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak üzere tasarlanmıştır.
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri -----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar Berger, John (2011) O Ana Adanmış: John Berger’den Seçme Yazılar. İstanbul: Metis. Barthes, Roland (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş. Sontag, Susan (2011) Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora. Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Görsel kültür ve görsel kültür çalışmalarının tanımlanması Dijital Eğitim
2. Hafta Görüntü ve iktidar: İmge ile iktidar arasındaki ilişkinin feminist kuram, sanat tarihi, queer kuramı, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem vb. çerçevesinde disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edilecektir. Dijital Eğitim
3. Hafta İzleyici ve anlam: İzleyicinin görüntüye yönelik farklı okumalarının ortaya koyulacaktır. Dijital Eğitim
4. Hafta Bakış ve iktidar: Psikanalitik bir perspektiften iktidar ve hazzın görsel kültürde nasıl işlediğininin açıklanacaktır. Dijital Eğitim
5. Hafta Bakış ve iktidar: Psikanalitik bir perspektiften iktidar ve hazzın görsel kültürde nasıl işlediğininin açıklanacaktır. Dijital Eğitim
6. Hafta Kartezyen perspektifçilikten dijital medyaya: Perspektifin tarihi, gerçeklik miti ve dijital çağda perspektifin yerinin ortaya koyulacaktır. Dijital Eğitim
7. Hafta VİZE SINAVI
8. Hafta Yeniden üretim ve sanat yapıtı: Walter Benjamin'in "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama, sahiplik ve telif hakkı kavramlarının tartışılacaktır. Dijital Eğitim
9. Hafta Yeniden üretim ve sanat yapıtı: Walter Benjamin'in "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama, sahiplik ve telif hakkı kavramlarının tartışılacaktır. Dijital Eğitim
10. Hafta Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri onlarla karşılaştığımız bağlam içinde nasıl analiz edeceğimiz üzerinde durulacaktır. Dijital Eğitim
11. Hafta Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri onlarla karşılaştığımız bağlam içinde nasıl analiz edeceğimiz üzerinde durulacaktır. Dijital Eğitim
12. Hafta Postmodernizm ve görsel kültür: Parodi ve pastiş kavramları tartışılacaktır. Dijital Eğitim
13. Hafta Postmodernizm ve görsel kültür: Parodi ve pastiş kavramları tartışılacaktır. Dijital Eğitim
14. Hafta Bilimsel bakış: Görsel imgelerin bilimsel kanıt olarak kullanımı üzerinde durulacak, fotoğrafın gerçeklik miti tartışılacaktır. Dijital Eğitim
15. Hafta Bilimsel bakış: Görsel imgelerin bilimsel kanıt olarak kullanımı üzerinde durulacak, fotoğrafın gerçeklik miti tartışılacaktır. Dijital Eğitim
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Görsel kültür çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar.
ÖÇ-2Görsel kültür çalışmalarının sanat tarihi ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar
ÖÇ-3Sanat ve tasarım alanı da dâhil olmak üzere tüm imgelerin tarihsel, toplumsal ve ideolojik işleyiş biçimlerini analiz eder.
ÖÇ-4İmge ile iktidar arasındaki ilişkiyi feminist kuram, sanat tarihi, queer kuramı, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem vb. çerçevesinde disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz eder.
ÖÇ-5Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5