Bu dersin amacı öğrencilerin görsel kültür konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda ders, öğrencileri çok çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak üzere tasarlanmıştır.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
Berger, John (2011) O Ana Adanmış: John Berger’den Seçme Yazılar. İstanbul: Metis.
Barthes, Roland (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş.
Sontag, Susan (2011) Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora.
Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis
Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Görsel kültür ve görsel kültür çalışmalarının tanımlanması
Dijital Eğitim
2. Hafta
Görüntü ve iktidar: İmge ile iktidar arasındaki ilişkinin feminist kuram, sanat tarihi, queer kuramı, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem vb. çerçevesinde disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edilecektir.
Dijital Eğitim
3. Hafta
İzleyici ve anlam: İzleyicinin görüntüye yönelik farklı okumalarının ortaya koyulacaktır.
Dijital Eğitim
4. Hafta
Bakış ve iktidar: Psikanalitik bir perspektiften iktidar ve hazzın görsel kültürde nasıl işlediğininin açıklanacaktır.
Dijital Eğitim
5. Hafta
Bakış ve iktidar: Psikanalitik bir perspektiften iktidar ve hazzın görsel kültürde nasıl işlediğininin açıklanacaktır.
Dijital Eğitim
6. Hafta
Kartezyen perspektifçilikten dijital medyaya: Perspektifin tarihi, gerçeklik miti ve dijital çağda perspektifin yerinin ortaya koyulacaktır.
Dijital Eğitim
7. Hafta
VİZE SINAVI
8. Hafta
Yeniden üretim ve sanat yapıtı: Walter Benjamin'in "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama, sahiplik ve telif hakkı kavramlarının tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
9. Hafta
Yeniden üretim ve sanat yapıtı: Walter Benjamin'in "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama, sahiplik ve telif hakkı kavramlarının tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
10. Hafta
Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri onlarla karşılaştığımız bağlam içinde nasıl analiz edeceğimiz üzerinde durulacaktır.
Dijital Eğitim
11. Hafta
Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri onlarla karşılaştığımız bağlam içinde nasıl analiz edeceğimiz üzerinde durulacaktır.
Dijital Eğitim
12. Hafta
Postmodernizm ve görsel kültür: Parodi ve pastiş kavramları tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
13. Hafta
Postmodernizm ve görsel kültür: Parodi ve pastiş kavramları tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
14. Hafta
Bilimsel bakış: Görsel imgelerin bilimsel kanıt olarak kullanımı üzerinde durulacak, fotoğrafın gerçeklik miti tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
15. Hafta
Bilimsel bakış: Görsel imgelerin bilimsel kanıt olarak kullanımı üzerinde durulacak, fotoğrafın gerçeklik miti tartışılacaktır.
Dijital Eğitim
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Görsel kültür çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar.
ÖÇ-2
Görsel kültür çalışmalarının sanat tarihi ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar
ÖÇ-3
Sanat ve tasarım alanı da dâhil olmak üzere tüm imgelerin tarihsel, toplumsal ve ideolojik işleyiş biçimlerini analiz eder.
ÖÇ-4
İmge ile iktidar arasındaki ilişkiyi feminist kuram, sanat tarihi, queer kuramı, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem vb. çerçevesinde disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz eder.
ÖÇ-5
Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma