Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDD2001 2 Almanca II 3/0/0 Z Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
 A1.2  yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam ve proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 16.00-18.45,4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13.00-14.30,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Analitik düşünmeyi geliştirici, etkileşime ve interaktif uygulamaya dayalı
Temel Kaynaklar -
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1  Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache Lesenovelle
Diğer Kaynaklar Dersin hocası tarafından  hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu Komünikasyona dayalı
2. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, Komünikasyona dayalı
3. Hafta kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma Komünikasyona dayalı
4. Hafta Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı Komünikasyona dayalı
5. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, kira, metrekare, mekan betimleme Komünikasyona dayalı
6. Hafta şehir içi , şehir dışı oturma , iyelik zamiri Komünikasyona dayalı
7. Hafta Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
8. Hafta Ara Sınav Komünikasyona dayalı
9. Hafta Bileşik sözcükler, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
10. Hafta Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
11. Hafta Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
12. Hafta sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
13. Hafta Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
14. Hafta Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme Komünikasyona dayalı
15. Hafta İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar Komünikasyona dayalı
16. Hafta Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinalar Komünikasyona dayalı
17. Hafta İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-4 Farklı stratejileri kullanma ve farklı olana saygı
ÖÇ-5Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
Program Çıktıları
PÇ-1Uygulamaları, okulda oluşturulmuş laboratuarlar yerine piyasada gerçeği yaşayan laboratuarlarda yaparak piyasanın ihtiyaçlarına göre yetişmiş olmak
PÇ-2Öğrencinin daha okurken üniversitenin anlaşmalı olduğu firmalarda çalışması sonucu para kazanması, öğrenim harcını ödeyen , kendi ayakları üzerinde duran, kendine güvenen bir birey olarak yetişmesi ile birlikte okulu bitirdiğinde iş yerinin talebi doğrultusunda işini de kazanmış olması
PÇ-3İklimlendirme ve Soğutma ile ilgili Temel Fiziksel, Kimyasal ve Matematiksel uygulamaları kavrayıp, ilgili problemleri çözebilme yetisine sahip olması
PÇ-4Tesisat işçiliği kapsamında Sacları, Çelik boruları, bakır ve alüminyum boruları, plastik boruları boru kaynakçılığı teknikleri ile birleştirmek, temel elektrik işçiliklerinden basit elektrik ve elektrik kontrol devrelerini kurmak, algılayıcı ve elektrik motor bağlantılarını yapmak
PÇ-5Temel geometrik çizimler, temel izdüşüm ve görünüş çıkarma çizimleri yapmak, çizilmiş resimleri ölçülendirip perspektif çizimi yapmak, bilgisayar destekli temel çizim komutları ile iki ve üç boyutlu çizim uygulamaları yapmak, soğutma / iklimlendirme elektrik devre şemaları çizmek
PÇ-6Ev tipi ve ticari tipi (örn. : vitrin tipi, su sebili gibi) soğutma cihazlarında montaj hazırlığını yapmak, soğutma ana devre elemanlarının montajını, elektrik devre elemanlarının montajını yapmak, soğutucu akışkan şarjı yapmak, soğutma devresini çalıştırmak ve çalışma performansını değerlendirme becerisini kazanmış olmak
PÇ-7Klima sistemlerinin seçimini yapabilmek, soğuk oda tasarımı ve montajını yapabilmek, soğuk oda devre elemanlarının montajını yapabilmek ve devreye almak, psikometrik diyagramı kullanabilmek, pencere tipi klima, split klima, kanallı split cihazlarının montajını yapabilmek
PÇ-8Havalandırma sistem elemanlarının, havalandırma kanal imalatını, montajını ve yalıtımını yapabilmek ve ölçümlerini gerçekleştirebilmek, merkezi iklimlendirme sistem elemanlarının seçimini ve montajını yapabilmek, merkezi kazan sisteminin montajını, yakıcı sistemlerin montajınıyapmak, merkezi ısıtma sistemlerini devreye almak, su soğutma kulesi ve grubunun montajını yapabilmek,
PÇ-9Ev tipi, ticari tip ve endüstriyel tip elektrik soğutma kumanda, bireysel/merkezi ve mobil iklimlendirme kumanda devreleri kurmak, soğutma elemanlarının arızalarını, split ve paket klima, merkezi klima, mobil soğutma ve iklimlendirme elektriksel arızalarını gidermek, otomatik kontrol devreleri kurmak, PLC ile iklimlendirme/soğutma devre kontrol programları yazmak, basit kontrol devreleri kurmak
PÇ-10Doğalgaz bina bağlantı hattını çekmek, kazan dairesi doğalgaz tesisatını, kolon/tüketim hattını döşemek, doğalgaz tesisatının sızdırmazlık testini yapmak
PÇ-11Kalite yönetim sisteminin altyapısını oluşturmak, kurmak, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak, kalite güvence ve standartlarını uygulamak, istatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygulamak
PÇ-12İş güvenliği kapsamında ilk yardım tedbirlerini almak, çalışma güvenliğini sağlamak, acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak, ilk yardımın temel ilkelerini uygulamak, temel yaşam desteği sağlamak, yaralanmalarda, kırık, çıkık ve burkulmalarda, diğer acil durumlarda ilk yardım uygulamak, hasta veya yaralıları taşımak
PÇ-13Bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek, internet ortamında iletişim kurmak, internet ortamında iş başvurusu yapmak, sayısal verileri düzenlemek, hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlamak, araştıma için veri toplamak, araştırma raporu hazırlamak, araştırma raporunu sunu haline getirmek,
PÇ-14İş yeri/İşletmeyi kurmak, temel ekonomik göstergeleri analiz etmek, iş yeri kurma fikrini oluşturmak, iş yeri kuruluş işlemlerini yürütmek, iş yerini faaliyete açmak, İşletmeyi yönetmek, yönetim işlevlerini yerine getirmek, insan kaynaklarını yönetmek, üretim sürecini yönetmek, pazarlama faaliyetlerini yönetmek, işletmenin mali/finans yapısını yönetmek, mesleki etik ve ahlak kavramlarını bilmek ve uymak
PÇ-15İklimlendirme sistemlerinde kullanılan hesap yöntemlerine esas teşkil eden tasarım kriterlerini, bina iklimlendirmesinde kullanılan hesaplama yöntemleri, iklimlendirme sistemlerinin tanıtımı, bina kullanım senaryolarına göre sistem seçim ilkelerini birlikte kullanabilmek ve iklimlendirme sistemlerinde son teknolojik gelişmeleri işi ile ilişkilendirme becerisini edinmiş olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--