Yakın Tarihimizden çıkarılan deslerle Türk Gençliği'ne ulusal (milli) ve içsel (manevi) değerlerini kazandırmak ve Türkiye coğrafyası ve Türk Yurdu'na yönelik tehditler bakımından üniversite gençliğini aydınlatmak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Emine Eren ÇAĞLAR, Dr.Öğr. Üyesi İnci ÇAĞLAYAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders uzaktan eğitimle yapılmaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersin öğretim elemanı ile irtibata geçilerek belirli gün ve saatlerde görüşme talep edilebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
Temel Kaynaklar
Nutuk (M.Kemal Atatürk)
Türk Devrim Tarihi ve Atatürkçü Düşünce (Prof.Dr.Giritli, Yrd.Doç.Dr.Ucuzsatar)
Günümüzde Atatürkçülük (Prof.Dr.İsmet Giritli)
Türk Kurtuluş Savaşı ve Devrim Tarihi İle İlgili Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
Şu Çılgın Türkler (Turgut Özakman)
Diğer Kaynaklar
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Türk İstiklâl Harbi Yayınları ve Belgeleri.
Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüd Başkanlığı'nın Atatürk Özel Arşivleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Lozan Barış Antlaşması
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
2. Hafta
Türkiye’de Cumhuriyet Yönetiminin Kurulması, Cumhuriyet Kavramı ve Cumhuriyet’in İlanı
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
3. Hafta
Halifeliğin Kaldırılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve 3 Mart 1924 Kanunları
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
4. Hafta
Çok Partili Hayata Geçiş Süreci
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
5. Hafta
Toplumsal Alanda İnkılâplar
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
6. Hafta
Eğitim, Kültür ve Sanat Alanında İnkılâplar
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
7. Hafta
Atatürk ve Milli Eğitim
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Ekonomik Alanda İnkılaplar
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
10. Hafta
Hukuk Alanında İnkılaplar
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
11. Hafta
Türkiye Cumhuriyeti’nin Dış Politikası
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
12. Hafta
Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, İnkılâpçılık)
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
13. Hafta
Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Laiklik, Devletçilik)
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
14. Hafta
Atatürk ve Fikir Hayatı
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
1. Yaşam boyunca Türk Ulusu ve Ülkesi ile ilgili karşılaşılacak olumlu ve olumsuz olaylarda doğru algılama gücü ve karar verme yeteneği.
ÖÇ-2
2. Dost ve düşmanı ayırd edebilme özelliği.
ÖÇ-3
3. Sahip olunan değerleri bilme ve koruma bilinci.
ÖÇ-4
4. Türk Ulusu'nun yakın geçmişi ve geleceğiyle doğrudan ilgili konularda bilgili ve kültürlü olmak.
ÖÇ-5
5. Türk Gençliği'ni aydınlatmak ve aydınlatıcı bir önder düzeyine ulaştırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.