Bu ders ile öğrenciye sorun davranışların yönetimi ile ilgili bilgi verilecektir
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
AF Skalası Alt Değer (50), Üst değer (85)
Öğretim Üyeleri
EYLEM BAYRAM TUNCAY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ 12:30-15:20 AK3B0406 -B
SALI 09:00-11:50 AK1C1214 -A
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA 13:00-13:30 CATS PLATFORMU
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-ANLATIM, SÖZLÜ SUNUM , ARAŞTIRMA
Temel Kaynaklar
-Güvendeğer Doksat N. (2011). Çocuk Ruh Sağlığı Çocuğun Zihinsel- Ruhsal Gelişimi ve Hastalıkları. Som Kitap
-Seven S. (2011). Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayıncılık.
-Yörükoğlu A. (2012). Çocuk Ruh Sağlığı Çocuğun Kişilik Gelişimi Eğitimi ve Ruhsal Sorunları. Özgür Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Davranış yönetimi ile ilgili temel kavramlar
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
2. Hafta
Davranış problemlerinin nedenleri ile koruyucu ve risk faktörleri
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
3. Hafta
Kuramsal çerçeve
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
4. Hafta
Sorun davranışların tanımlanması ve değerlendirilmesi-1
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
5. Hafta
Sorun davranışların tanımlanması değerlendirilmesi -2
6. Hafta
Sorun davranışların tanımlanması değerlendirilmesi -3
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
7. Hafta
Ara sınav
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
8. Hafta
Sorun davranışın yönetilmesinde
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
9. Hafta
Sorun davranışlara yönelik müdahaleler-1
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
10. Hafta
Sorun davranışlara yönelik müdahaleler-2
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
11. Hafta
Sınıf içi etkinlikleri
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
12. Hafta
Sınıf içi etkinlikleri
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
13. Hafta
Sınıf içi etkinlikleri
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
14. Hafta
Değerlendirme aşaması
Anlatım, Sözlü Sunum, Araştırma
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilerin sunum yapma becerileri gelişecektir.
ÖÇ-2
Normal ve normal dışı kavramlarının tanımı yapabileceklerdir.
ÖÇ-3
Sorun davranışların tanımını yapabileceklerdir.
ÖÇ-4
Sorun davranışlarının yönetimini öğreneceklerdir.
ÖÇ-5
Sorun davranışlar karşısında uygulanan en yöntemleri öğreneceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.